Працівники, що не мають трудової книжки: хто це і що робити

Хоча трудова книжка є обов'язковим документом для працевлаштування, існують винятки. Так, особи, які влаштовуються на роботу вперше, можуть не подавати її. Також у деяких випадках дублікат трудової книжки має бути виданий тим, хто втратив документ або залишив його на окупованій території

У кого не буде трудової книжки при працевлаштуванні?

Відповідно до частини другої статті 24 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП), при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати крім інших документів, трудову книжку. При цьому, в нормі зазначено, що трудова книжка подається у разі наявності.


Як пояснює керівник Центру правової допомоги ФПУ Вікторія Ліпчанська, трудових книжок не матиме:


  1. працівник, який приймається на роботу вперше;
  2. працівник, який втратив трудову книжку;
  3. працівник, у якого відсутній доступ до трудової книжки внаслідок надзвичайної ситуації, передбаченої Кодексом цивільного захисту України, або трудова книжка, якого залишилась на тимчасово окупованій території чи у зоні проведення бойових дій.


Відповідно до пункту 2 постанови КМУ від 27.04.1993 №301 «Про трудові книжки працівників», при влаштуванні на роботу працівники зобов'язані подавати трудову книжку, оформлену в установленому порядку.

Без трудової книжки приймаються на роботу тільки ті особи, які працевлаштовуються вперше

В свою чергу, працівнику, який втратив трудову книжку та працівнику, у якого відсутній доступ до трудової книжки внаслідок надзвичайної ситуації, передбаченої Кодексом цивільного захисту України, або трудова книжка, якого залишилась на тимчасово окупованій території чи у зоні проведення бойових дій відповідно до Розділу V Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 №58 має бути виданий дублікат трудової книжки.


Джерело: ФПУ


Читайте більше:


Трудова книжка в обліку: коли і як видати працівнику

Виправлення в трудовій книжці: загальні правила та зразки

Причини скасування звернень з оцифрування трудових книжок

Чи зберігає роботодавець трудову книжку після працевлаштування

До 10 червня 2026 року: термін оцифрування трудових книжок спливає

ФОП і трудові книжки: чи потрібно їх сканувати та вимагати від працівників

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇