Очистити фільтр
13 жовтня
ФРУ пропонує вдосконалити систему ТТН-ліс: чому це важливо зробити до 1 січня 2026 року
Федерація роботодавців України пропонує оновити систему обліку деревини – ТТН-ліс та її електронного витягу – аби підготувати український ринок до вимог Регламенту ЄС EUDR, який почне діяти вже з 2026 року. Ініціатива спрямована на підвищення прозорості лісового сектору, спрощення документального обігу та забезпечення легальності походження деревини для експорту в ЄС

12 жовтня
МТСБУ спростувало фейки: їздити без «автоцивілки» не можна нікому
Закон №3720-IX установив обов’язковість страхування для всіх водіїв, залишивши пільгові умови для ветеранів, осіб з інвалідністю, пенсіонерів та постраждалих від Чорнобильської катастрофи. МТСБУ роз’яснило, що з 2025 року звільнення від «автоцивілки» не передбачено – усі водії мають бути застраховані

11 жовтня
Автомат чи механіка: що приховує код «78» у посвідченні водія
Головний сервісний центр МВС пояснив, що код «78» не є нововведенням, а використовується відповідно до міжнародних стандартів і чинного законодавства. Позначка «78» вказує на складання іспиту на автомобілі з автоматичною коробкою передач і обмежує право керування лише такими транспортними засобами

10 жовтня
Перевезення без паперів: Мінрозвитку вводить електронні дозволи на міжобласні маршрути
Електронні дозволи на міжобласні маршрути замінять паперові документи, забезпечивши прозорість і контроль достовірності перевізників. Перевізники отримуватимуть цифрові дозволи через онлайн-кабінет Єдиної інформаційної системи Укртрансбезпеки після проведення конкурсу

09 жовтня
Як правильно списувати пальне з 203 рахунку: чи можна вести облік без розподілу по кожному авто
ТОВ (загальна система / ПДВ) має свій автопарк з легкових та вантажних авто. Чи можна здійснювати загальне списання по 203 рахунку без окремого виділення кожного авто? До кожного авто окремо є загальний подорожній лист за місяць, де вказано маршрут кількість палива, заправка, списання, залишок, норми. Чи можна так вести облік списання? Також не вказано ПІБ водія, бо вони міняються протягом місяця

Облік ТО та ремонту автомобіля у юрособи
На перший погляд здається усе просто: витрати на техобслуговування та ремонт автомобіля потрапляють до витрат (залежно від того, де задіяно авто – адміністративних, збутових, загальновиробничих тощо). Та на практиці не усе так гладко. Адже, по-перше, важливо, ремонт здійснюється до введення в експлуатацію транспортного засобу чи після, по-друге, чи очікуються додаткові економічні вигоди від ремонту (а тут уже вагоме рішення керівництва), наприклад, збільшення строку корисного використання чи надання в оренду за більшу суму ніж раніше тощо. Окрім того є несподівані роз’яснення податківців та судова практика, і це доречно врахувати обліковуючи такі операції. Зокрема, якщо проводиться капітальний ремонт авто після ДТП: витрати чи капіталізація? Якщо ремонт за рахунок страхового відшкодування: що з ПДВ? Чи призупиняти амортизацію на час ремонту? Тож розберімося детально у цих питаннях. Обумовимо, що говоритимемо про облік за НП(С)БО

08 жовтня
06 жовтня
Смарт-тахографи, ділова репутація та менеджери-управителі: до чого готуватись перевізникам
Українські перевізники отримали ще півтора року безвізових автоперевезень до ЄС. «Транспортний безвіз» продовжено до 31 березня 2027 року, і умови для бізнесу залишаються незмінними. Нові вимоги почнуть діяти поступово – зокрема, впровадження смарт-тахографів із липня 2026 року та оцінка реформ Єврокомісією до кінця 2026-го

01 жовтня
Переміщення алкоголю між власними магазинами: чи потрібна накладна №1-ТН
При переміщенні суб’єктом господарювання алкогольних напоїв між власними об’єктами торгівлі у графах «Відправник» та «Одержувач» в бланку накладної №1-ТН/алкогольні напої/ вказується номер і дата ліцензії на оптову або роздрібну торгівлю, що засвідчує право такого суб’єкта господарювання на провадження відповідного виду діяльності

30 вересня
29 вересня
26 вересня
25 вересня
Перевозите пасажирів нерегулярно та забули зареєструвати рейс – готуйте 17 000 грн штрафу
З 24 вересня 2025 року набули чинності нові правила для перевізників, які здійснюють нерегулярні пасажирські перевезення. Дані про кожну поїздку тепер необхідно вносити до електронної системи Укртрансбезпеки (ЄКІС). Якщо інформація про рейс не буде внесена, перевезення вважатиметься регулярним без відповідних документів, що призведе до штрафу в розмірі 17 000 грн
