єЧерга для вантажівок вже з 24 листопада: що нового у перетині кордону

Мінрозвитку впроваджує оновлені правила роботи системи «єЧерга» для вантажного транспорту, щоб підвищити її ефективність та зменшити штучні затримки на кордоні. Нововведення спрямовані на боротьбу з масовими скасуваннями та фіктивними реєстраціями, які значно ускладнюють прогнозування часу перетину державного кордону. Обмеження на кількість продовжень черги та запровадження відповідальності за систематичні порушення мають забезпечити дисципліну серед перевізників

2

10

24 листопада Міністерство розвитку громад та територій України розпочинає поетапне впровадження оновлених правил використання системи «єЧерга» для вантажних транспортних засобів. Нові правила затверджені Наказом від 20.06.2025 №1028 «Про затвердження Правил черговості прибуття вантажних автомобілів до міжнародних та міждержавних пунктів пропуску через державний кордон України з використанням електронної системи «Електронна черга перетину кордону»».


Мета оновлень – забезпечити прогнозований час перетину кордону, зменшити штучні затримки, які викликані реєстраціями «про всяк випадок», без потреби виконувати перевезення.


Що змінюється?


  1. Лімітована кількість продовжень черги – для однієї вантажівки продовжити чергу можна буде 1 раз протягом 60 днів. Як і раніше, можна обирати на скільки годин саме продовжити чергу – 4,6,8 чи на 10 годин.
  2. Впровадження відповідальності за систематичне порушення правил використання єЧерги. Для вантажівок, щодо яких фіксуються визначені порушення, буде відсутня можливість створити нову чергу протягом 14 днів.


Про які порушення йдеться?


  1. скасування черги користувачем двічі поспіль у статусі на в'їзд до пункту пропуску;
  2. неприбуття вантажівки двічі поспіль до пункту пропуску;
  3. скасування черги двічі поспіль протягом 30 днів.


Тобто йдеться про ситуації, коли вантажівка не використовує запис в черзі, хоча місце заброньовано. Наприклад, за жовтень в Системі було зафіксовано понад 25 тисяч скасувань, з них користувачі самостійно скасовували близько 22 тисяч черг. Причому більшість з цих користувачів знову створювали онлайн-запис.


Яку проблему вирішують нові правила?


Систематично фіксується значна кількість вантажівок, які:


  1. реєструються «про всяк випадок», не маючи наміру виїжджати;
  2. масово продовжують час прибуття або скасовують місце в черзі, вже перебуваючи у статусі «в’їзд до ПП»;
  3. не прибувають до пункту пропуску взагалі.


Ці дії призводять до штучного збільшення черги, неможливості прогнозувати рух, затримок та різке пришвидшення черги (особливо у вихідні), погіршення умов для добросовісних перевізників.


Оновлені правила створюють чіткі механізми дисципліни та відповідальності. Ці інструменти дозволять забезпечити стабільність черги та рівні умови для всіх перевізників, як українських, так і іноземних.





Джерело: Мінрозвитку


Читайте більше:


ФОП 2 групи як перевізник для експедитора: чи не порушує це умови спрощеної системи

Е-ТТН ближче, ніж здається: стартував етап тестування операторів електронного документообігу

У грудні 2025 року бізнес зможе оформлювати перші електронні ТТН

Подорожній лист і пальне: як правильно списувати, щоб не було штрафів

Юрособа купує авто у фізособи: які податки та коли сплачувати

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.
2

10

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

6

9

10

7

15304

35

439

15

505

33

12

62

643

60

40

34

74

11253

28