24 листопада Міністерство розвитку громад та територій України розпочинає поетапне впровадження оновлених правил використання системи «єЧерга» для вантажних транспортних засобів. Нові правила затверджені Наказом від 20.06.2025 №1028 «Про затвердження Правил черговості прибуття вантажних автомобілів до міжнародних та міждержавних пунктів пропуску через державний кордон України з використанням електронної системи «Електронна черга перетину кордону»».
Мета оновлень – забезпечити прогнозований час перетину кордону, зменшити штучні затримки, які викликані реєстраціями «про всяк випадок», без потреби виконувати перевезення.
Що змінюється?
- Лімітована кількість продовжень черги – для однієї вантажівки продовжити чергу можна буде 1 раз протягом 60 днів. Як і раніше, можна обирати на скільки годин саме продовжити чергу – 4,6,8 чи на 10 годин.
- Впровадження відповідальності за систематичне порушення правил використання єЧерги. Для вантажівок, щодо яких фіксуються визначені порушення, буде відсутня можливість створити нову чергу протягом 14 днів.
Про які порушення йдеться?
- скасування черги користувачем двічі поспіль у статусі на в'їзд до пункту пропуску;
- неприбуття вантажівки двічі поспіль до пункту пропуску;
- скасування черги двічі поспіль протягом 30 днів.
Тобто йдеться про ситуації, коли вантажівка не використовує запис в черзі, хоча місце заброньовано. Наприклад, за жовтень в Системі було зафіксовано понад 25 тисяч скасувань, з них користувачі самостійно скасовували близько 22 тисяч черг. Причому більшість з цих користувачів знову створювали онлайн-запис.
Яку проблему вирішують нові правила?
Систематично фіксується значна кількість вантажівок, які:
- реєструються «про всяк випадок», не маючи наміру виїжджати;
- масово продовжують час прибуття або скасовують місце в черзі, вже перебуваючи у статусі «в’їзд до ПП»;
- не прибувають до пункту пропуску взагалі.
Ці дії призводять до штучного збільшення черги, неможливості прогнозувати рух, затримок та різке пришвидшення черги (особливо у вихідні), погіршення умов для добросовісних перевізників.
Оновлені правила створюють чіткі механізми дисципліни та відповідальності. Ці інструменти дозволять забезпечити стабільність черги та рівні умови для всіх перевізників, як українських, так і іноземних.



Джерело: Мінрозвитку
Читайте більше:
ФОП 2 групи як перевізник для експедитора: чи не порушує це умови спрощеної системи
Е-ТТН ближче, ніж здається: стартував етап тестування операторів електронного документообігу
У грудні 2025 року бізнес зможе оформлювати перші електронні ТТН
Подорожній лист і пальне: як правильно списувати, щоб не було штрафів
Юрособа купує авто у фізособи: які податки та коли сплачувати




















Коментарів поки немає
Почніть розмову…