Початок роботи з РРО/ПРРО новоствореного ФОП: від внесення розмінної монети до використання виручки

ФОП на 3 групі єдиного податку встановив ПРРО та готується розпочати роботу. Як правильно організувати роботу з готівкою для видачі решти покупцям? Чи можна просто внести свої особисті кошти через операцію «Службове внесення»? Як це вплине на оподатковуваний дохід? Чи потрібно робити «Службова видача» для використання отриманої готівки?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


ФОП може внести власні кошти в касу ПРРО для розмінної монети через операцію «Службове внесення», проте слід враховувати податкові наслідки такої операції.


Відповідно до п. 292.1 Податкового кодексу України, доходом ФОП вважаються кошти, отримані на рахунок або в касу. У цьому визначенні немає уточнення, що це має бути саме виручка від реалізації, тому податкові органи трактують власні кошти, які внесені в касу, як дохід підприємця.


Розмінна монета зазвичай становить невелику суму, тому для її внесення рекомендується оформити наказ про забезпечення місця проведення розрахунків розмінною монетою.


Для вилучення готівки з місця проведення розрахунків необхідно використовувати операцію «Службова видача». Важливо розуміти, що розмінну монету не потрібно вилучати з каси щодня, вона може залишатися на місці проведення розрахунків.


Слід звернути увагу на технічні особливості вашого ПРРО. Якщо програмний реєстратор не має функції автоматичного переносу залишку готівки на наступний день, і після формування Z-звіту відбувається обнулення фіскальної пам'яті, тоді наступного робочого дня необхідно провести операцію «Службове внесення» на суму готівки, що залишилася на місці проведення розрахунків.


У ФОП немає обов'язку здавати готівкову виручку в банк. Відповідно до п. 14 розділу ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 №148, фізичним особам-підприємцям ліміт каси та строки здавання готівкової виручки (готівки) не встановлюються.


Після проведення операції «Службова видача» ФОП одразу може використовувати готівкову виручку на свій розсуд і направляти на різні потреби. Коли виникає необхідність в оплаті товарів, послуг, податків, тощо з розрахункового рахунку ФОП, тоді готівка виручка здається до обслуговуючого банку як виручка за певний період.


Отже, ФОП може здавати готівкову виручку в банк тоді, коли у цьому є необхідність, а не за чітко встановленим графіком. Це значно спрощує управління готівковими коштами для підприємців та дозволяє ефективніше планувати свої фінансові потоки.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал» або «Преміум».


Джерело: 7eminar


Статті на тему:


РРО – наступ на безготівкові розрахунки

Як зареєструвати ПРРО у Електронному кабінеті

Платіжній рахунок Nova Pay: чи потрібен РРО / ПРРО

РРО чи ПРРО: переваги та недоліки, практичні поради щодо вибору

Не подали звітність про використання РРО / ПРРО: чи є підстава для фактичної перевірки

РРО / ПРРО, оподаткування роялті, суборенда та інші важливі роз’яснення ДПС: огляд ІПК

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇