Контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 ПКУ, мають право складати стосовно платників податків – фізичних осіб та посадових осіб платників податків – юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення та виносити постанови у справах про адміністративні правопорушення у порядку, встановленому законом.
Контролюючими органами є – податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) – щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених п.п. 41.1.2 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи (п.п. 41.1.1 ПКУ).
Ст. 234-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) передбачено, що податкові органи розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов’язані:
- з порушенням порядку приймання готівки для подальшого її переказу (ст. 163-13 КУпАП),
- з порушенням порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги) (ст. 163-15 КУпАП),
- ухиленням від подання декларації про доходи (ст. 164-1 КУпАП),
- порушенням законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ст. 165-1 КУпАП),
- порушенням порядку припинення юридичної особи (ч. 3 - 6 ст. 166-6 КУпАП),
- перешкоджанням уповноваженим особам податкових органів у проведенні перевірок (ст. 188-23 КУпАП).
Від імені податкових органів розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники податкових органів та їх заступники, уповноважені ними посадові (службові) особи.
Згідно з частиною першою ст. 284 КУпАП по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов, зокрема:
- про накладення адміністративного стягнення;
- про закриття справи.
Пунктом 6 розд. ІІІ Інструкції з оформлення податковими органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Мінфіну від 02.07.2016 №566 (далі – Інструкція № 566), встановлено, що за результатами розгляду справи посадова особа податкового органу виносить одну з таких постанов:
- постанову про накладення адміністративного стягнення за формою згідно з додатком 4 до Інструкції №566;
- постанову про закриття справи про адміністративне правопорушення за формою згідно з додатком 5 до Інструкції №566.
Відповідно до ч. 2 ст. 284 КУпАП при оголошенні усного зауваження (ст. 22 КУпАП) виноситься постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення.
Джерело: ДПС
Статті на тему:
Перевірки ДПС під час воєнного стану
Коли показувати в обліку штрафні санкції, якщо триває судове оскарження ППР
Недопуск до податкової перевірки: правила та ризики
Законні способи відтермінувати / затримати перевірку ДПС
За які періоди ДПС може перевірити та донарахувати податки
Що можуть перевіряти та вимагати при виїзній перевірці
Сервіс «Моніторинг перевірок»! Цей універсальний помічник допоможе знайти ваше підприємство в реєстрах запланованих перевірок у 2025 році не лише ДПС (з урахуванням змін від 28.03.2025), ПФУ та інших держорганів у форматі комплексної перевірки, а й у графіках/планах ТЦК та СП. Спробуйте вже зараз!