Форма №2-фінмон (річна): хто подає
Звіт за формою № 2-фінмон (річна) формують суб’єкти первинного фінансового моніторингу (далі – СПФМ), а саме:
- суб’єкти аудиторської діяльності;
- бухгалтери (крім осіб, які надають послуги в рамках трудових правовідносин);
- суб’єкти господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку;
- суб’єкти господарювання, що здійснюють консультування з питань оподаткування;
- суб’єкти господарювання, що надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна;
- суб’єкти господарювання, що надають за винагороду консультаційні послуги, пов’язані з купівлею-продажем нерухомого майна;
- суб’єкти господарювання, що здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них;
- суб’єкти господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри), крім осіб, які надають послуги в рамках трудових правовідносин;
- Державна навчально-наукова установа «Академія фінансового управління» (далі – ДННУ «Академія фінансового управління»);
- Державна податкова служба України;
- Міністерство фінансів України.
Обов’язки ФОП-бухгалтера
Обов’язки для ФОП-бухгалтера майже такі самі, як і для інших СПФМ. Вони передбачені у першу чергу у ст. 8 Закону України від 06.12.2019 №361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - Закон №361) та деталізуються у Положенні про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України, затвердженого наказом Мінфіну від 07.06.2024 №282 (далі - Положення №282).
Але слід ураховувати, що ФОП-бухгалтер – це спеціальний СПФМ та, до того ж здійснює свою діяльність одноособово.
Тобто певні обов’язки СПФМ ФОП-бухгалтер виконувати не зобов’язаний.
Серед обов’язків ФОП-бухгалтера виокремимо, на наш погляд, найголовніше. Отже, доведеться:
1. Контролювати підозрілі фінансові операції клієнта.
Тобто повідомляти про такі операції до Держфінмоніторингу та реєструвати, зберігати документи щодо них (пп. 2, 7, п.п. «в» пп. 8, 18 ч. 2 ст. 8 Закону №361).
Підозрілість фіноперацій означає, що ФОП-бухгалтер вважає їх пов’язаними із злочинною діяльністю, фінансуванням тероризму або фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (ч. 1 ст. 20 Закону №361). Підкреслюємо – вважає сам ФОП-бухгалтер, при цьому сума значення не має. Крім того, підозри мають бути обґрунтованими. А такі обґрунтування повинні базуватися на типологічних дослідженнях та рекомендаціях суб’єктів державного фінмоніторингу. Також орієнтуємося на критерії, затверджені наказом Мінфіну від 28.12.2022 №465.
До речі, ФОП-бухгалтерам та їх клієнтам варто звернути увагу ще й на критерії щодо підозрілих фіноперацій, якими керуються банки. Зокрема, для розуміння ризиків та того, яким чином вибудовувати свої відносини з цими установами. Наприклад, відносно нещодавно НБУ навів перелік ознак, за якими визначається «дроблення бізнесу», та визначив алгоритм дій для банків у такому випадку.
2. Повідомляти Мін’юст про розбіжність між фактичними даними щодо бенефіціарів та тих, що містяться у ЄДР у клієнта (п. 81 ч. 2 ст. 8 Закону №361).
Нагадаємо: з 01.09.2024 ФОП-бухгалтери повинні передавати дані у порядку, затвердженому наказом Мін’юсту від 12.07.2023 №2542/5, напряму до Мін’юсту. Цей обов’язок підкріплено спеціальною санкцією – штрафом у розмірі до 340000 грн (п. 61 ч. 5 ст. 32 Закону №361).
3. Відповідати на запити від Мінфіну та Держфінмоніторингу та давати доступ до документів щодо тих чи інших операцій або клієнтів (пп. 11, 12, 13, 15, 19 ч. 2 ст. 8 Закону №361).
4. Подавати звіт за формою №2-фінмон (річна) до Мінфіну. Порядок заповнення та подання цього типу звітності можна знайти у наказі Мінфіну від 09.12.2022 №422.
5. Проводити належну перевірку клієнтів (ч. 2 ст. 11 Закону №361). Порядок такої перевірки передбачений у розд. VIII Положення №282. Тут і про перевірку даних щодо бенефіціарів є, і про запитування всілякої інформації про клієнта у того ж клієнта (тобто ідентифікація та верифікація клієнта) та інше.
6. Повідомляти Держфінмоніторинг про припинення своєї діяльності (п. 1 ч. 2 ст. 8 Закону №361). Для цього подаватиметься та сама заява, що й для постановки на облік (форма №1-ФМ).
Ще раз повторимо: це не вичерпний перелік обов’язків. Ми виділили лише найголовніші.
ФОП-бухгалтер не зобов’язаний:
- Контролювати порогові фінансові операції клієнта (повідомляти про такі операції до Держфінмоніторингу, реєструвати та зберігати документи щодо них). Нагадаємо: порогові фіноперації – це операції на суму 400 тис. грн і більше (для тих, хто проводить лотереї / азартні ігри - 55 тис. грн і більше) плюс за наявності певних інших критеріїв (ст. 20 Закону №361). Про це йдеться у ч. 2 ст. 10 Закону №361.
- Розробляти, впроваджувати та оновлювати правила фінмоніторингу, програми проведення первинного фінмоніторингу та інші внутрішні «фінмоніторингові» документи. У тому числі визначати так звані ризик-апетити, тобто прийнятний та неприйнятний рівень ризику щодо клієнтів та їх операцій (п. 7 Положення №282).
- Призначати працівника, відповідального за проведення фінмоніторингу.
Щодо останніх двох пунктів зауважимо таке. Звільнення від цих обов’язків для ФОП-бухгалтерів випливає з ч. 1 ст. 8 Закону №361 (увага на формулювання «крім… що провадять свою діяльність одноособово, без утворення юридичної особи»). І ФОП цілком відповідає цьому: «здійснює свою діяльність одноособово», без утворення юрособи (що також підтверджується п. 5 Положення №850). І вважаємо, що ФОП підпадатиме під звільнення щодо п. 2 та п. 3 нашого списку навіть тоді, коли найматиме для себе працівників. Бо від того такий підприємець юрособою не стане. А з п. 5 Положення №850 випливає, що є лише два варіанти: або суб’єкт – ФОП чи фізособа, або – юрособа. Хоча питання все-таки досить спірне…
Строки подання СПФМ звіту за формою №2-фінмон (річна)
Частиною другою наказу №422 встановлено, що СПФМ необхідно до 11 числа після звітного періоду подавати Звіт Міністерству фінансів України. Тобто, за 2024 рік такий звіт потрібно подати до 11 січня 2025 року.
Куди подавати Звіт за формою №2-фінмон (річна)
Відповідно до абзацу першого пункту 6 розділу I Інструкції Звіт надсилається в електронній формі у форматі Excel (Word) на електронну пошту: infomf@minfin.gov.ua.
Підпунктом 1 пункту 2 розділу II Інструкції встановлено, що заповнений Звіт СПФМ подають до Мінфіну разом із супровідним листом.
Яка відповідальність за неподання Звіту за формою № 2-фінмон (річна)
Відповідальність за неналежне виконання вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу, зокрема за неподання СПФМ достовірної інформації Мінфіну у встановлені строки, встановлено ст. 32 Закону №361.
Суми штрафів у сфері запобігання відмиванню коштів часто дуже великі. Тому відповідальність серйозна. Штрафи передбачено у таких розмірах:
- від 5100 до 34000 грн (ст. 166.9 КУпАП). Протоколи мають складатися представниками Мінфіну;
- до 51000 грн. Проте всюди встановлена лише максимальна межа (наприклад, «до 20 тис. нмдг», «до 3 тисяч неоподатковуваних мінімумів» тощо). Накладаються санкції представниками Мінфіну. Крім штрафів, передбачені також, зокрема, письмові застереження (п. 1 ч. 2 ст. 32 Закону №361).
Проте застосовується вона по-різному, «адекватно вчиненому порушенню». Саме тому у роз’ясненні Мінфін лише погрожує її неминучістю, але конкретних цифр не називає.
Цитувати усю ст. 32 Закону №361 не будемо. Звернемо увагу на деякі нюанси:
- не до всіх застосовують саме максимальну суму штрафу. Усе залежатиме від конкретних обставин, перелічених у ч. 7 ст. 32 Закону №361. Наприклад, враховуватиметься фінансовий стан СПМФ, наявність співпраці з держорганами та наявність / відсутність збитків для третіх осіб. Теоретично можуть обмежитися й письмовим застереженням;
- щодо штрафу за непостановку на облік у Держфінмоніторингу. Окремої санкції саме за те, що ФОП-бухгалтер не став на облік, у законодавстві немає. Є лише штраф за «за порушення інших вимог…» у розмірі 51000 грн. Судової практики щодо непостановки на облік у Держфінмоніторингу тих, хто надає бухпослуги, ну дуже мало.
Не останню роль у визначенні ступеня відповідальності відіграватиме те, якщо буде встановлено факт не лише неподання Звіту, а й відсутності первинного фінмоніторингу операцій з клієнтами взагалі. А також якщо стане відомо про допомогу СПФМ клієнтам у відмиванні коштів, легалізації корупційних доходів, фінансуванні тероризму тощо.
Зокрема, за невиявлення, несвоєчасне виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та порушення порядку їх реєстрації – штраф становить до 20 тис. нмдг (тобто до 340 000 грн).
За неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання спеціально уповноваженому органу недостовірної інформації у випадках, передбачених законодавством, – штраф також становить до 20 тис. нмдг.
У разі вчинення двох і більше видів порушень розрахунок суми штрафу здійснюється шляхом додавання розмірів штрафів за кожен вид порушення.
При цьому для тих СПФМ, про яких ми говорили в цій статі, цей сумарний штраф не може перевищувати двократного обсягу вигоди, одержаної суб’єктом первинного фінансового моніторингу внаслідок вчинення порушення, а якщо сума такої вигоди не може бути визначена, – 1590 тис. нмдг (27 030 000, 00 грн).
Форма подання Звіту за формою № 2-фінмон (річна)
Форма звітності 2-фінмон (річна) «Адміністративна звітність Міністерства фінансів України як суб’єкта державного фінансового моніторингу у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» затверджена наказом Мінфіну від 09.12.2022 №422.
Його введено в дію починаючи зі звіту за 2022 рік.
Завантажуйте бланк документа:
Порядок заповнення Звіту №2-фінмон (річна)
Звіт за формою №2-фінмон (річна) складається з трьох розділів:
- навчальна діяльність у сфері запобігання та протидії;
- показники діяльності СПФМ у сфері запобігання та протидії;
- показники діяльності Мінфіну у сфері запобігання та протидії.
Але розділи Звіту, до яких СПФМ не вносять відомості, ними не заповнюються та відповідна інформація не подається (абз. 1 пп. 1 п. 2 розд. II Інструкції). Тож оскільки ми говоримо про аудиторів, бухгалтерів та податкових консультантів, то розділи І та ІІІ Звіту вони не заповнюють. Вони заповнюють рядки 1 – 38 розділу II Звіту. За відсутності даних ставиться прочерк.
Підпунктом 1 пункту 2 розділу II Інструкції встановлено, що заповнений Звіт СПФМ подають до Мінфіну разом із супровідним листом.
Зразок Супровідного листа до форми №2-фінмон
Завантажуйте бланк і зразок Супровідний лист до звіту за формою №2-фінмон (річна)
Заповнення заголовної частини
Респондент. Зазначається код за ЄДРПОУ платника податку або реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами, або реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи. Серію (за наявності) та номер паспорта зазначають фізичні особи, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті.
Найменування юридичної особи / прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи:
Зазначається:
- юросіб – повне найменування згідно з реєстраційними документами;
- фізосіб-підприємців – прізвище, ім’я, по батькові (за наявності).
Місцезнаходження / Місце проживання:
- для ФОП – місце проживання, за яким така особа стає на облік як платник податків;
- для юросіб – місцезнаходження, зазначене в ЄДР.
Адреса записується в загальновстановленому порядку й повинна містити: поштовий індекс, область / АР Крим, район, населений пункт, вулиця / провулок, площа тощо, № будинку / корпусу, № квартири/офісу
Заповнення розділу ІІ показники діяльності СПФМ у сфері запобігання та протидії
Оскільки мова про аудиторів, бухгалтерів та податкових консультантів, то вони заповнюють тільки розділу II рядки 1 – 38. Зазначимо тільки ті рядки, які можуть бути задіяні у аудиторів, бухгалтерів та податкових консультантів.
Рядок 1. Загальна кількість клієнтів СПФМ, всього, (од.) – це сума рядків 1.1–1.13
Рядок 1.1 – аудиторів.
Рядок 1.2 – аудиторських фірм.
Рядок 1.3 – бухгалтерів.
Рядок 1.4 – суб’єктів господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку.
Рядок 1.5 – суб’єктів господарювання, що здійснюють консультування з питань оподаткування.
У цих рядках зазначається загальна кількість клієнтів у 2024 році. Наприклад, надаємо послуги з консультування з питань оподаткування. У такому випадку зазначили у рядку 1.5 – 120 од.
Надалі повинні зазначити наших клієнтів у розрізі рівня ризику ділових відносин, фактів їхньої належності до публічних діячів чи членів сімей таких діячів та у відповідному рядку поставити кількість.
Нагадаємо, що ділові відносини – відносини між клієнтом та СПФМ, пов’язані з діловою, професійною чи комерційною діловою, професійною чи комерційною діяльністю СПФМ, що виникли на підставі договору, в тому числі публічного, про надання (використання) фінансових або інших послуг, здійснення СПФМ іншої діяльності (далі – послуги) та передбачають тривалість існування після їх встановлення.
Рядок 2 – низький ризик ділових відносин, усього, (од.) (сума рядків 2.1-2.13).
Рядок 3 – середній ризик ділових відносин, усього, (од.) (сума рядків 3.1-3.13).
Рядок 4 – високий ризик ділових відносин, усього, (од.) (сума рядків 4.1-4.13).
Рядок 5 – неприйнятно високий ризик ділових відносин, усього, (од.) (сума рядків 5.1-5.13).
Рядок 6 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до національних публічних діячів, усього, (од.) (сума рядків 6.1-6.13).
Рядок 7 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до іноземних публічних діячів, усього, (од.) (сума рядків 7.1-7.13).
Рядок 8 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до діячів, які виконують публічні функції в міжнародних організаціях, усього, (од.) (сума рядків 8.1-8.13).
Рядок 9 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до членів сімей національних публічних діячів, усього, (од.) (сума рядків 9.1–9.13).
Рядок 10 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до членів сімей іноземних публічних діячів, усього, (од.) (сума рядків 10.1–10.13).
Рядок 11 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до членів сімей діячів, які виконують публічні функції в міжнародних організаціях, усього, (од.) (сума рядків 11.1-11.13).
Рядок 12 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до осіб, пов’язаних з національними публічними діячами, всього, (од.) (сума рядків 12.1-12.13).
Рядок 13 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до осіб, пов’язаних з іноземними публічними діячами, всього, (од.) (сума рядків (13.1-13.13).
Рядок 14 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до осіб, пов’язаних з діячами, які виконують публічні функції в міжнародних організаціях, усього, (од.) (сума рядків 14.1-14.13).
Рядок 15 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до національних публічних діячів із низьким ризиком, усього, (од.) (сума рядків 15.1-15.13).
Рядок 16 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до національних публічних діячів із середнім ризиком, усього, (од.) (сума рядків 16.1-16.13).
Рядок 17 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до національних публічних діячів із високим ризиком, усього, (од.) (сума рядків (17.1-17.13).
Рядок 18 – Загальна кількість клієнтів СПФМ, щодо яких СПФМ установлено факт їх належності до національних публічних діячів із неприйнятно високим рівнем ризику, всього, (од.) (сума рядків 18.1-18.13).
Із назви рядків зрозуміло у який рядок маємо віднести нашого клієнта. За нашим прикладом наші клієнти мають низький ризик ділових відносин. У такому випадку ми зазначемо у рядку 2.5 – 120 од.
Надалі зазначаємо (якщо були) загальну кількість випадків відмови СПФМ від встановлення (підтримання) ділових відносин, від проведення фінансової операції.
Рядок 19 - Загальна кількість випадків відмови СПФМ від встановлення (підтримання) ділових відносин, усього, (од.) (сума рядків 19.1-19.13).
Рядок 20 – Загальна кількість випадків відмови від проведення фінансової операції, всього, (од.) (сума рядків 20.1–20.7).
Рядок 21 – Кількість фінансових операцій (послуг), здійснених (наданих) СПФМ, всього, (од.) (сума рядків 21.1-21.13).
Зазначається інформація про загальну кількість послуг наданих СПФМ, за нашим прикладом, ми у рядку 21.5 – зазначаємо (якщо ми надали 120 клієнтам по 3 послуги) 360 од.
Рядок 22 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій (послуг), здійснених (наданих) СПФМ, (грн) (сума рядків 22.1-22.13)
Зазначається загальна сума за наші послуги. За нашим прикладом ми зазначаємо суму у рядку 22.5 – 3 250 000,00 грн.
Рядок 23 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій із прийняття ставок суб’єктами господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, (грн) (сума рядків 23.1-23.6).
Рядок 24 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій із повернення ставок суб’єктами господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, (грн) (сума рядків 24.1-24.6).
Рядок 25 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій із видачі (виплати) виграшів (призів) суб’єктами господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, (грн) (сума рядків 25.1–25.6).
Рядок 26 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій із обміну коштів на ігрові замінники гривні суб’єктами господарювання, які проводять азартні ігри, (грн) (сума рядків 26.1–26.4).
Рядок 27 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій із обміну ігрових замінників гривні на кошти суб’єктів господарювання, які проводять азартні ігри, (грн) (сума рядків 27.1–27.4).
Рядок 28 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій із прийняття ставок у лотерею, повернення ставок у лотерею та видачі (виплати) виграшів (призів) у лотерею, які здійснюються розповсюджувачами лотерей від імені та за рахунок такого суб’єкта господарювання, (грн).
Рядок 29 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, інформація про які надіслана до Держфінмоніторингу за ознаками порогових фінансових операцій суб’єктами господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, (грн) (сума рядків 29.1–29.6).
Рядок 30 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, інформація про які надіслана до Держфінмоніторингу за ознаками підозрілих фінансових операцій, (грн) (сума рядків 30.1–30.13).
Рядок 31 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, у проведенні яких СПФМ було відмовлено, всього, (грн) (сума рядків 31.1-31.6).
Рядок 32 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, у проведенні яких СПФМ було відмовлено у зв’язку з неможливістю здійснення ідентифікації та/або верифікації клієнта, (грн) (сума рядків 32.1-32.7).
Рядок 33 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, у проведенні яких СПФМ було відмовлено у зв’язку сумнівом стосовно того, що особа виступає від власного імені, (грн) (сума рядків 33.1–33.7).
Рядок 34 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, у проведенні яких СПФМ було відмовлено у зв’язку зі встановленням клієнту неприйнятно високого ризику, (грн) (сума рядків 34.1-34.7).
Рядок 35 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, у проведенні яких СПФМ було відмовлено у зв’язку з ненаданням клієнтом необхідних для здійснення належної перевірки клієнта документів чи відомостей, (грн) (сума рядків 35.1-35.7).
Рядок 36 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, у проведенні яких СПФМ було відмовлено у зв’язку зі встановленням факту подання клієнтом чи його представником недостовірної інформації або подання інформації з метою введення в оману, (грн) (сума рядків 36.1-36.7).
Рядок 37 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, у проведенні яких СПФМ було відмовлено у зв’язку з тим, що вони містять ознаки підозрілої фінансової операції, (грн) сума рядків 37.1-37.7).
Рядок 38 – Загальний обсяг (сума) фінансових операцій, проведення яких СПФМ було зупинено у зв’язку з тим, що вони є підозрілими, (грн) (сума рядків 38.1-38.7).
Підсумуємо. За нашим прикладом ФОП-бухгалтер надає послуги з консультування з питань оподаткування. За 2024 рік загальна кількість клієнтів з низьким ризиком ділових відносин 120 од., загальну кількість послуг наданих СПФМ 360, на загальну суму 3 250 000,00 грн.
Маємо заповнити Звіту за формою №2-фінмон (річна) наступним чином:
Рядок 1.5 — 120;
Рядок 2.5 — 120;
Рядок 21.5 — 360;
Рядок 22.5 — 3 250 000.
Як виправити помилки у Звіті?
До Звіту, в якому СПФМом виявлено помилки, вносяться виправлення. Виправлений Звіт надсилається в електронній формі адресату, якому він подається, не пізніше наступного дня з дати виявлення помилки.
Як подавати форму №2-фінмон (річна)
Рекомендуємо СПФМ надсилати Звіт Міністерству фінансів України згідно з положеннями наказу №422 з тієї електронної адреси, яка була зазначена ними під час постановки на облік у Державній службі фінансового моніторингу відповідно до вимог наказу Мінфіну від 29.01.2016 №24 та постанови КМУ від 09.09.2020 №850 та / або яка міститься в ЄДР.
Водночас у п. 6 розділу І Інструкції №422 зазначено, що у разі неможливості подання звітності в електронній формі звітність до Мінфіну подається на паперових носіях.
Як накласти ЕЦП на звіт?
Рекомендуємо використати один з наступних сервісів для накладення ЕЦП – https://ca.diia.gov.ua/sign чи https://czo.gov.ua/sign.
Спочатку необхідно скласти та повністю оформити звіт, далі з використанням ЕЦП необхідно авторизуватися через обраний сервіс. Після цього, підготовлений та збережений звіт завантажуються через інтерфейс вказаних сервісів. На наступному етапі буде запропоновано підписати документи з використанням вашого ЕЦП. Останній крок – збереження звіту з накладеним ЕЦП та їх подальше відправлення адресату безпосередньо електронною поштою.
Врахуйте:
- Підписання документів за допомогою КЕП в Акредитованому центрі сертифікації ключів АТ КБ «ПРИВАТБАНК». Перейдіть за посиланням – https://acsk.privatbank.ua/main та оберіть online-сервіс «Підписати документи» внизу сторінки.
- Підписання документів за допомогою Дія.Підпис. Для підписання документів повинні мати програмне забезпечення «ДІЯ» на мобільному телефоні.Перейдіть за посиланням – https://ca.diia.gov.ua/sign, та виберіть тип підписання «ДІЯ.Підпис». Відкрийте програму «Дія» в мобільному додатку та оберіть «QR».
Ірина ГОРДІЄЦЬ, незалежний експерт з податкового та бухгалтерського обліку
Бланки та зразки документів:
Супровідний лист до звіту за формою №2-фінмон (річна)
Стаття на тему:
Фінмоніторинг для бухгалтера, аудитора та податкового консультанта