Порушення при роботі з ПРРО: коли особистий ключ ФОП використовує працівник

ФОП має найманого працівника, який працює з ПРРО, але ключ зареєстрований лише на підприємця. Чи є це порушенням законодавства та які можуть бути наслідки?

338


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Використання найманим працівником особистого ключа ФОП для роботи з ПРРО є порушенням чинного законодавства України.


Відповідно до пункту 2 статті 12 Закону України від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі Закон №2155), користувачі електронних довірчих послуг зобов'язані забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа. Це положення є фундаментальним для забезпечення безпеки електронного документообігу та захисту персональних даних.


Надання ФОПом доступу працівнику до свого особистого ключа призводить до його компрометації. Така ситуація створює підстави для скасування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа суб'єктом, який видав сертифікат, як це передбачено пунктом 2 частини 1 статті 25 Закону №2155.


Варто зазначити, що у законодавстві, яке регулює здійснення розрахункових операцій, зокрема в Законі України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», не встановлено прямої відповідальності за використання касиром ключа іншої особи. Також немає підстав для визнання недійсними чеків, виданих при таких обставинах, згідно з Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13.


Попри відсутність прямих санкцій за таке порушення у сфері розрахункових операцій, існують серйозні ризики з погляду електронної ідентифікації. Компрометація особистого ключа може призвести до його скасування, що унеможливить подальше використання програмного РРО до отримання нового ключа.


Для уникнення можливих проблем та дотримання вимог законодавства рекомендується оформити працівнику власний особистий ключ для роботи з ПРРО. Альтернативним варіантом є реєстрація ФОПом печатки ПРРО, що також дозволить законно організувати роботу найманого працівника з програмним РРО.


Дотримання правил використання електронних ключів є важливим аспектом ведення господарської діяльності з використанням сучасних технологій. Це забезпечує не лише юридичну безпеку підприємця, але й належний рівень захисту електронних транзакцій та документообігу.


Отже, для забезпечення законної діяльності ФОП повинен або оформити працівнику особистий ключ для роботи з ПРРО, або зареєструвати печатку ПРРО. Обидва варіанти відповідають вимогам законодавства та дозволяють уникнути ризиків, пов'язаних з компрометацією особистого ключа.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Статті на тему:


ТОП-5 найпідступніших помилок РРО / ПРРО

РРО чи ПРРО: переваги та недоліки, практичні поради щодо вибору

Дані ЕПЗ в чеку: в яких випадках потрібно підключати термінал до ПРРО?

РРО / ПРРО, оподаткування роялті, суборенда та інші важливі роз’яснення ДПС: огляд ІПК

338

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі2
0/700
"Отже, для забезпечення законної діяльності ФОП повинен або оформити працівнику особистий ключ для роботи з ПРРО, або зареєструвати печатку ПРРО. Обидва варіанти відповідають вимогам законодавства та дозволяють уникнути ризиків, пов'язаних з компрометацією особистого ключа." - Дозволю собі не погодитись з цією позицією.. ДПС вважає інакше :
https://zp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/835180.html
"Отже, суб'єкт господарювання має право використовувати одну печатку на всіх програмних реєстраторах розрахункових операцій, які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю, якщо такі ПРРО не потребують задіяння касирів."Печатка ФОП на ПРРО може використ-сь або самим ФОП, або автом. самообслугов.
Відповісти
Добрий день, пані Юлія, дякуємо за коментар!
В роз’ясненні ДПС, на яке Ви посилаєтеся зазначено, що суб'єкт господарювання має право використовувати одну печатку на всіх програмних реєстраторах розрахункових операцій, які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю, якщо такі ПРРО не потребують задіяння касирів.
У разі, якщо при використанні ПРРО задіяні касири, то для кожного такого ПРРО необхідно створити окрему печатку.
Тобто ДПС не забороняє застосовувати печатку ПРРО, податківці роз’яснюють, що одна печатка на всі ПРРО може бути, на приклад, на касах самообслуговування.
А у разі коли у СГ з ПРРО працюють наймані касири, то окрема печатка має бути зареєстрована на кожний ПРРО.
Відповісти

9

13

4900

2761

184

91

50

123

34

11

649

22

128

63

1713

59

1193

25

51

26