👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
При зміні головного бухгалтера потрібно зробити наступні кроки.
1. Протягом 10 к. дн. подати ф. №1-ОПП (J1312106) з відміткою «Х» навпроти «Внесення змін щодо особи, яка відповідальна за ведення податкового та бухгалтерського обліку» (п. 66.4 ПКУ). У ф. №1-ОПП заповнюють графи 1, 2, 4 и 10. Якщо обов'язки головного бухгалтера буде виконувати директор, то в рядку 10 зазначаємо дані директора.
2. Особливу увагу приділіть електронним ключам та доступам до електронних сервісів.
Рекомендуємо оновити доступи до електронного кабінету платника податків, системи M.E.Doc, клієнт-банку та інших програм, де використовувався його електронний підпис. Також варто змінити паролі доступу до цих систем.
Згідно зі ст. 25 Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» підприємство зобов'язане скасувати електронний підпис (КЕП) працівника, який звільняється. Для цього потрібно у 3-денний термін повідомити про зміну даних АЦСК, в якому оформлювали КЕП (п. 64 Вимог №794).
Щоб скасувати КЕП, зверніться до центру сертифікації з заявою. Кожен надавач послуг має свій порядок подання заяви на скасування. Наприклад, якщо ви отримували електронний ключ у податковій службі (КНЕДП ДПС), то його неможливо скасувати за телефоном (ЗІР, категорія 301.03). У цьому випадку вам потрібно подати паперову або електронну форму.
Заяву можна подати навіть в день звільнення бухгалтера. На заяві виберіть пункт «Скасувати» і вкажіть який саме КЕП скасовуєте. Керівник має підписати заяву і поставити печатку (за наявності). АЦСК скасує КЕП протягом 2 годин після отримання заяви.
Після цього потрібно:
- зробити новий КЕП для нового бухгалтера,
- подати в податкову Повідомлення про новий КЕП (форма J1391104),
- оновити дані в електронному кабінеті податкової, M.E.Doc та клієнт-банку.
3. Якщо головний бухгалтер була підписантом в банку, зразок його підпису є в карточці зразків підписів, то потрібно повідомити обслуговуючий банк про звільнення підписанта.
4. Якщо підприємство є критично важливим, то потрібно подавати оперативні відомості до ПФУ.
5. Повідомити за Додатком 4 до ТЦК за місцем реєстрації (так званої, прописки) працівника, де він стоїть на військовому обліку протягом 7 календарних днів. Якщо головбух, що звільнився, був військовозобов'язаним.
👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».
Джерело: 7еminar
Стаття на тему:
Заява за формою №1-ОПП: порядок подання та заповнення
Шаблони та зразки документів:
Заява (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів). Форма №1-ОПП