Як сформувати повідомлення про сплату лікарняних на вебпорталі ПФУ

Після здійснення оплати листків непрацездатності роботодавець повинен протягом місяця подати повідомлення до ПФУ через е–кабінет. Для цього потрібно сформувати повідомлення, перевірити автоматично заповнені реквізити та підписати документ. Після подання система автоматично надасть статус «Прийнято», якщо сума в повідомленні збігається з профінансованою сумою

Після здійснення оплати листків непрацездатності застрахованим особам роботодавець має протягом місяця відзвітувати про проведені виплати та надіслати до Пенсійного фонду України відповідне повідомлення.


Сформувати та надіслати повідомлення про виплату коштів можна через електронний кабінет страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України.


Авторизувавшись на вебпорталі, страхувальник має можливість з екранної форми заяви-розрахунку, яка знаходиться в статусі «Оплачено», сформувати таке повідомлення.


Більшість реквізитів повідомлення заповнюється автоматично. Корегуються дані керівника, головного бухгалтера та телефон страхувальника.


Реквізити форми, які заповнюються автоматично:


  1. номер листка непрацездатності (свідоцтва про смерть);
  2. серія листка непрацездатності (свідоцтва про смерть) для паперових документів;
  3. РНОКПП застрахованої особи;
  4. ПІБ застрахованої особи;
  5. сума за рахунок коштів Фонду за заявою-розрахунком.


Після перевірки даних повідомлення потрібно підписати та відправити до Пенсійного фонду України. Якщо сума в повідомленні за всіма листками непрацездатності дорівнює профінансованій сумі, повідомленню автоматично надається статус «Прийнято».

Інструкція, як подати повідомлення про виплату коштів застрахованим особам на вебпорталі:


  1. Зайдіть в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України та на панелі ліворуч оберіть опцію «Заяви-розрахунки та створення повідомлень про виплату коштів застрахованим особам».
  2. Визначте параметри пошуку заяв-розрахунків, за якими потрібно подати повідомлення про виплату коштів, та оберіть необхідний критерій: період їх формування чи номер листка непрацездатності.
  3. Наприкінці пошукової форми натисніть кнопку «Пошук».
  4. Із обраних системою (за вказаними параметрами) заяв-розрахунків зі статусом «Оплачено» оберіть ту, за якою потрібно подати повідомлення про виплату коштів, та натисніть на її номер.
  5. У полі «Додаток про тимчасову непрацездатність» оберіть потрібний лікарняний та натисніть «Створити повідомлення».
  6. У полі «Дані щодо виплати» оберіть необхідне поле та натисніть іконку з олівцем.
  7. Система автоматично «підтягне» суми виплат. Заповніть інші обов’язкові поля та натисніть «Продовжити».
  8. Після цього натисніть «Сформувати повідомлення».
  9. Сформоване повідомлення підпишіть кваліфікованим електронним підписом та відправте до Пенсійного фонду України, для цього натисніть кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».


Опцію «Зберегти» варто використовувати час від часу, якщо повідомлення про виплату коштів застрахованим особам містить багато листків непрацездатності.

Увага! Після внесення дати виплати страхових коштів у перший листок непрацездатності система автоматично присвоїть відповідну дату всім листкам непрацездатності, які містяться у повідомленні. За необхідності є можливість відкорегувати значення дати (якщо вона відрізняється від присвоєної). 

Щоб отримати підтвердження, що повідомлення про виплату коштів застрахованим особам отримане Фондом, оберіть опцію «Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (пошук)». 


Джерело: ПФУ