Обов'язкові реквізити акту наданих послуг зміняться: законопроєкт №14023

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №14023, який має на меті спростити оформлення первинних документів з надання послуг. Законопроєкт покликаний зменшити бюрократичне навантаження на бізнес, дозволивши підприємствам обирати спрощений порядок оформлення актів наданих послуг, якщо це передбачено договором та послуги оплачені у повному обсязі


Як повідомляє Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, що він зареєстрував законопроєкт №14023 «Проект Закону про внесення зміни до статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо спрощення оформлення первинних документів з надання послуг», спрямований на спрощення оформлення первинних документів з надання послуг.

Причини розробки законопроєкту


  1. Бізнес неодноразово звертався до Комітету про необхідність перегляду вимог до підписання актів наданих послуг.
  2. З одного боку, оформлення і пересилка актів лягають на плечі підприємців, відволікаючи їх від основної задачі підприємницької діяльності.
  3. Але з іншого боку, саме підписання актів наданих послуг є інструментом захисту інтересів замовника.


Тому важливо було залишити суб’єктам господарювання право вибору способу оформлення первинних документів, який найкраще відповідатиме потребам конкретного підприємства з точки зору його бізнес-процесів і договірних ризиків.


Зміни, які пропонується внести


І після тривалих дискусій було знайдено компроміс законопроєктом пропонується внести зміни до статті 9 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» з метою надання суб’єктам господарювання права передбачати при укладенні договору спрощений порядок оформлення первинних документів з надання послуг.

Передбачається, що під час оформлення акту наданих послуг такі реквізити як посада, прізвище та підпис зі сторони замовника послуги не є обов’язковими за умови, що такий порядок оформлення первинних документів передбачено договором і вартість наданих послуг була оплачена замовником у повному обсязі у безготівковій формі

Винятки


Зазначені положення не будуть поширюватися на вимоги до оформлення первинних документів з надання послуг, оплачених за рахунок бюджетних коштів, для яких зберігаються чинні вимоги до оформлення первинних документів.


Як повідомляє пан Данило, що даний законопроєкт був розроблений разом із представниками бізнесу, Мінфіну та Мінекономіки та є компромісним варіантом.





Ще раніше Уряд повідомив, що планує скасувати обов’язкове підписання Акту виконаних робіт для оплати послуг у безготівковій формі, як підтвердження отримання послуги.


І вже на сайті ВРУ зареєстрований альтернативний законопроєкт №14023-1 «Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»» ініціатором якого є Прем'єр-міністр України.


Деталі Урядового законопроєкту №14023-1 повідомив Тарас Мельничук.


Він вказав, що законопроєкт спрямований на зменшення адміністративного навантаження на бізнес шляхом спрощення документообігу бізнесу в частині надання можливості зазначати в первинних документах, що підтверджують надання послуги, оплаченої в безготівковій формі, інформацію про тільки одну особу – особу, відповідальну за здійснення господарської операції і правильність оформлення постачання послуг (виконавця). Зокрема йдеться про:


  1. посаду;
  2. прізвище;
  3. підпис.


Законопроєктом №14023-1 пропонується визначити, що первинний документ, що підтверджує надання послуги та оплачений у безготівковій формі, визнається дійсним за умови наявності обов’язкових реквізитів, визначених законом, і може не містити підпису та даних представника замовника послуги.




Джерело: Данило Гетманцев, Тарас Мельничук


Читайте більше:


Уряд планує скасувати акти виконаних робіт

Акт наданих послуг 2025: як скласти та що врахувати

ФОП і акт наданих послуг: чи можна обійтися публічною офертою

Чи обов’язковий акт виконаних робіт за договором надання послуг

Місце постачання послуг в акті: коли вказувати юридичну адресу, а коли фактичну

Уряд подав до Парламенту законопроєкт для гармонізації бухобліку з вимогами ЄС

Дата акту наданих послуг чи надходження коштів: що визначає дохід юрособи чи ФОП на ЄП

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇