Повернення готівки за товар: що робити, якщо у скриньці РРО недостатньо коштів

Податківці роз'яснюють порядок оформлення повернення готівки за товар через РРО, якщо у скриньці недостатньо коштів. Реєстрація видачі коштів здійснюється шляхом реєстрації від'ємної суми, а при перевищенні 100 грн необхідно скласти акт про видачу коштів. У разі недостатності готівки, касир або ФОП має внести необхідну суму до РРО за допомогою операції «службове внесення»

Як оформити повернення готівки за товар ФО, якщо у скриньці РРО не вистачає готівкових коштів?

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області інформують, що відповідно до п. 7 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 (далі – Порядок №547), реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та в інших випадках) або скасування помилково проведеної через реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО) суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.

При цьому забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно».

Згідно з п. 8 розділу III Порядку №547:

якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 грн., матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

Такий самий акт складається під час скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку або помилково вибраної форми оплати (готівка, картка, кредит тощо). В акті зазначаються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.


Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку, помилкової форми оплати зберігаються протягом трьох років. При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати зазначені акти контролюючим органам під час проведення перевірки.


Згідно з п. 1 розділу ІІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 (далі – Положення №13), фіскальний касовий чек видачі коштів (далі – видатковий чек) – розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) РРО або ПРРО під час проведення розрахунків у разі видачі коштів покупцеві під час повернення товару, рекомпенсації послуги, прийнятті цінностей під заставу та в інших випадках, що передбачають повернення коштів споживачу відповідно до законодавства. Форма №ФКЧ-2 фіскального касового чека видачі коштів наведена в додатку 2 до Положення №13.

Видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами або видатковими відомостями, що передбачено п. 26 розділу ІІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 №148 (далі – Положення №148). Якщо у скриньці РРО недостатньо готівки, щоб повернути необхідну суму покупцеві, касир повинен звернутися до бухгалтерії підприємства, щоб з каси видали певну суму готівки для повернення покупцю. Касир РРО, отримавши з каси бухгалтерії кошти, вносить їх до касового апарату шляхом проведення «службового внесення». Крім того, п. 39 розділу IV Положення №148 визначено, зокрема, що підприємці касової книги не ведуть.

У випадку, коли у скриньці РРО, який використовується фізичною особою – підприємцем, недостатньо готівки, щоб повернути необхідну суму покупцеві, така особа вносить готівку до скриньки РРО за допомогою операції «службове внесення».


Джерело: ДПС


Статті на тему:


Касові документи: як заповнити (зі зразками)

Робота з РРО: початок та кінець зміни

Як зареєструвати ПРРО у Електронному кабінеті

Нові реквізити нової форми фіскального чека: яким має бути ідеальний чек з 1 березня

ТОП-5 найпідступніших помилок РРО / ПРРО

Подання Заяви за ф. №20-ОПП: хто і коли подає, що включається, штрафи за неподання

Оновлена форма №20 - ОПП: що змінилося і кого це торкнеться


Шаблони та зразки документів:


Заява про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність(форма 20-ОПП ідентифікатор форми J/F1312007)


Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇