Робота з РРО: початок та кінець зміни

Використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) є невід’ємною частиною ведення бізнесу, що здійснює розрахункові операції з покупцями. Одним із ключових аспектів роботи з РРО є правильне відкриття та закриття зміни, адже це впливає на точність обліку та дотримання вимог законодавства. У цій статті ми детально розглянемо, як правильно виконувати ці дії, щоб уникнути помилок і можливих штрафів


В Україні дозволяється використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО) лише вітчизняного чи іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру РРО. Такі пристрої мають відповідати встановленим технічним і програмним вимогам виробника.


РРО можна використовувати виключно в тій господарській одиниці, яка зазначена в реєстраційному посвідченні, відповідно до сфери застосування, визначеної Державним реєстром, і за умови укладення договору про технічне обслуговування та ремонт.


Застосування РРО без укладеного договору про обслуговування або з порушенням правил опломбування вважається порушенням чинного законодавства.


Кожна зміна в суб'єкта господарювання повинна починатись із вмикання РРО та завершуватись коректним закриттям зміни. Як це правильно зробити розказуємо далі.


Робота з РРО: початок робочого дня


  1. Увімкнути касовий апарат і перевірити правильність установлених дати та часу.
  2. Перевірити справність блокувальних пристроїв.
  3. Пробити Х-звіт, аби перевірити чіткість і правильність друкування реквізитів фіскального касового чека (ф. №ФКЧ-1).
  4. Внести в РРО суму розмінної монети (щоб мати змогу давати решту відвідувачам).



Робота з РРО: кінець робочого дня


1. Відповідно до абзацу восьмого п. 4 розділу IІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 у кінці робочого дня (зміни) слід створювати фіскальні звітні чеки (Z-звіт) у разі здійснення розрахункових операцій (крім автоматів з продажу товарів (послуг). Z-звіт створюється у паперовій та / або електронній формі.


Завдяки автоматизації подавати щоденні Z-звіти за результатами роботи РРО досить просто – достатньо натиснути кнопку завершення зміни касира і Z-звіт автоматично сформовано та відправлено до серверу ДПС.

Детальніше ознайомлюйтеся з відео-статтею «Не подали звітність про використання РРО / ПРРО: чи є підстава для фактичної перевірки»

2. Фіскальний звітний чек (Z-звіт), створений на РРО, має містити такі загальні реквізити:


  1. назву і адресу господарської одиниці;
  2. індивідуальний номер платника, перед яким друкуються великі літери «ПН». У разі коли суб’єкт підприємницької діяльності не зареєстрований як платник ПДВ, замість індивідуального номера платника повинен бути надрукований ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або ідентифікаційний номер згідно з ДРФО (для фізичних осіб), а замість літер «ПН» літери «ІД»;
  3. фіскальний номер реєстратора, перед яким друкуються великі літери «ФН»;
  4. заводський номер реєстратора;
  5. логотип виробника (ЗІР, категорія 109.10)


Z-звіт має також містити інформацію про операції «Службове внесення» та «Службова видача».


3. Зберігати Z-звіт слід відповідно до порядку, визначеного суб’єктом господарювання. В ЗІР, категорія 109.06 вказано:

«Установа / підприємство зобов’язана(е) визначити та затвердити внутрішнім документом місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі, формат їх зберігання, який має забезпечувати візуальний перегляд щоденних Z-звітів представниками центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову політику, а також відповідальну за зберігання цих чеків особу».

Зверніть увагу!


  1. Z-звіти мають зберігатися в паперовій та / або електронній формі не менше 1 095 днів.
  2. Спосіб збереження Z-звітів має забезпечити можливість їх візуального перегляду.
  3. Відокремлені підрозділи без касової книги зобов’язані зберігати Z-звіти в електронній формі, місце, спосіб та формат зберігання яких затверджуються внутрішнім документом.

Детальніше у відеоблозі за посиланням.

4. Інкасувати виручку.


5. Вимкнути РРО.


Висновки:


  1. Правильне використання РРО є важливою складовою дотримання законодавства України.
  2. Перед початком робочого дня необхідно виконати всі підготовчі дії: перевірити технічний стан РРО, внести розмінну монету та пробити Х-звіт.
  3. У кінці зміни потрібно створити та зберегти Z-звіт із зазначеними реквізитами, виконати інкасацію виручки та вимкнути касовий апарат.


Джерело: 7eminar


Статті на тему:


Як зареєструвати ПРРО

Чи потрібно РРО / ПРРО при отриманні оплати за реквізитами картки

Не подали звітність про використання РРО / ПРРО: чи є підстава для фактичної перевірки

РРО / ПРРО у 2025 році: чи усім обов’язково застосовувати


Довідник на тему:


Реєстр реєстраторів розрахункових операцій

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇