Скільки ревізорів та за який час можуть перевіряти платників податків: рішення суду

Апеляційний суд пояснив,що проведення перевірки інспектором контролюючого органу одноособово не суперечить законодавству. А строк давності продовжується на час мораторію

ГУ ДПС було проведено планову виїзну документальну перевірку ТОВ з питання повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.10.2018 по 31.03.2024.


Перевіркою зафіксовано:

ТОВ не нарахувало податок на доходи фізичних осіб з нарахованої та частково не виплаченої заробітної плати, заборгованість по виплаті заробітної плати станом на 31.03.2024 склала 193,2 тис. грн.; станом на 31.03.2024 борг по податку на доходи фізичних осіб складає 2 572,1 тис. грн.; несвоєчасно перерахований податок на доходи з фізичних осіб за період з 01.10.2018 по 31.12.2021 в сумі 667,5 тис. грн.

Встановлені перевіркою порушення мають систематичний характер, платником податків створено умови, які не можуть мати іншої мети, як невиконання або не належне виконання вимог, встановлених Податковим кодексом України (далі – ПКУ), контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.


Колегія суддів апеляційного суду не прийняла до уваги доводи платника, що проведення перевірки інспектором контролюючого органу одноособово суперечить приписам ПКУ, оскільки:

ані п. 86.1 ПКУ, ані жодною іншою нормою податкового законодавства не встановлено заборони на проведення перевірок платників податків одним податковим інспектором контролюючого органу, як і не визначену мінімальну/максимальну кількість інспекторів, яких може бути залучено до здійснення планових/позапланових заходів контролю.

Більше того, позивачем не наведено обґрунтування яким чином проведення планової виїзної перевірки ТОВ тільки однією особою спричинило порушення прав позивача та вплинуло на процес виявлення і фіксації порушень платником податків вимог податкового законодавства.


Також Суд виснував, що контролюючий орган має право проводити перевірки за період, який перевищує 1095 днів, оскільки строки давності, визначені ст. 102 ПКУ, збільшуються на період починаючи з 18 березня 2020 року (дата початку дії карантинних обмежень) по 01 серпня 2023 року.

Тобто, фактично весь цей період часу додається до перебігу 1095 днів

Таким чином, колегія суддів погодилася з висновком суду першої інстанції, що під час документальної планової перевірки контролюючим органом правомірно охоплений період, починаючи з 01.10.2018 (в межах 1095 днів з урахуванням періоду зупинення перебігу строків давності).


Отже, апеляційний суд підтримав правову позицію органу ДПС.


Джерело: ДПС


Матеріали на тему:


Огляд судової практики Касаційного адміністративного суду за квітень 2025 року

Судовий спір з ДПС: чи правомірний наказ про перевірку, підписаний в.о. заступника Голови ДПС

ВС: що має містити наказ про фактичну податкову перевірку

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇