Куточок споживача у ФОП: ключові аспекти від адвокатів

Адвокати роз'яснюють обов'язкові вимоги до оформлення «куточка покупця» в роздрібних магазинах, перераховуючи необхідну інформацію для споживачів та згадуючи про скасування обов'язковості книги скарг

Як пояснює юрист Ясків Назар з Команди адвоката Богдана Янківа, відповідно до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженого постановою КМУ від 15.06.2006 №833 - обов’язковою вимогою до провадження роздрібної торгівлі є наявність в приміщенні магазину на видному та доступному місці куточка покупця. Такий стенд має розміщується на помітному місці таким чином, щоб покупець мав змогу міг підійти до нього, оглянути та ознайомитися з потрібною інформацією.


Куточок споживача – інформаційний стенд з регламентованою інформацією для інформування та захисту інтересів споживачів має містити таку інформацію:

  1. про найменування власника (фізична особа-підприємець, ТОВ, приватне підприємство тощо) або уповноваженого ним органу;
  2. адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
  3. одержана на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами ліцензія, відповідна до встановлених законодавством вимог.


До речі, на вимогу споживача (покупця) відповідальний працівник суб'єкта господарювання повинен надати йому:


зазначений вище Порядок;

Закон України від 12.05.1991 №1023-XII «Про захист прав споживачів»;

санітарні норми;

правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб'єкта господарювання.

Книгу скарг не потрібно надавати, адже вона не є обов’язковою.



Джерело: Богдан Янків


Матеріали на тему:


Товарні цінники у ФОП: основні правила діяльності від адвокатів

Повернення акційного товару: що говорить законодавство

Чек на повернення товару: чи обов’язковий при банківському переказі

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇