Як нагадує відома експерт Тетяна Мойсеєнко, з 24.09.2025 перевізники, які здійснюють нерегулярні перевезення пасажирів, повинні будуть вносити дані про поїздку до ЄКІС Укртрансбезпеки.
Мова і про ФОПів, які здійснюють щоденні міжрегіональні перевезення на своїх бусах і належних документів про перевезення не видають (Київ-Чернігів, Полтава-Київ тощо).
Бухгалтер не може належним чином провести такі «квитанції» для відшкодування витрат на відрядження.
Вона додає:
Податкова вплинути на таких ФОПів-міжрегіональних перевізників не може досі…(бо взялися за ресторанний бізнес та їх дроблення на ФОПів)
Якщо перевізник не вніс дані про нерегулярний рейс та виїхав на маршрут, у такому випадку таке перевезення не вважається нерегулярним і повинно здійснюватися відповідно до вимог, які встановлені для регулярних або регулярних спеціальних перевезень.
Таким чином, під час перевірки, інспектор Укртрансбезпеки буде вважати, що перевізник здійснює регулярні перевезення без відповідних документів (вичерпний перелік, яких затверджено наказом Мінрозвитку від 16.04.2025 №703), за що передбачено штраф:
17 000 грн – внутрішні перевезення.
Експерт не виключає, що про такі порушення щодо «нерегулярно-регулярні» перевезення ФОПами отримає інформацію і податкова через «Трембіту», що надасть реальні можливості виявити незареєстровані продажі пасажирських перевезень та вийти на контрольну закупівлю або перевірку ФОПа.
Здійснювати нерегулярні пасажирські перевезення, згідно автотранспортного законодавства, можна двічі на тиждень одним й тим самим транспортним засобом. Вносити інформацію про більшу кількість таких перевезень – система не дозволить.
Тетяна Мойсеєнко припускає:
Зʼявиться дроблення на ФОПів двічі на тиждень і тут?… – риторичне питання
Але роботодавцям треба бути уважнішими до тих розрахункових документів, за якими відшкодовуються витрати на проїзд в межах України відрядженим працівникам.
Особлива увага і на електронні квитки автобусами (бронь через електронні платформи).
Практика роботи з такими документами показує повну розбіжність між:
- «електронним квитком» перевізника;
- «квитанцією» про оплату;
- «маршрутним листом».
Експерт закликає бухгалтерів бути уважними під час співставлення усіх наданих документів на відшкодування витрат на проїзд автобусами та міжрейсовими бусами, в них насправді може бути не все добре… А це податкові ризики (донарахування податків та втрата витрат).
Джерело: Тетяна Мойсеєнко
Читайте більше:
Наказ про службове відрядження
Оплата праці за дні перебування у відрядженні
Нерегулярні перевезення: нові правила для боротьби з «тіньовим» ринком
Роз’їзний характер робіт: чи оподатковується ПДФО вартість проживання та проїзду
Перевозите пасажирів нерегулярно та забули зареєструвати рейс – готуйте 17 000 грн штрафу