Нерегулярні перевезення: нові правила для боротьби з «тіньовим» ринком

Мінрозвитку інформує про нові зміни до правил пасажирських автомобільних перевезень, які мають на меті впорядкувати нерегулярні рейси, зокрема, запровадити цифровізацію обліку поїздок тощо

За ініціативи Мінрозвитку та Уктрансбезпеки схвалено постанову КМУ від 18.06.2025 №708 (далі – Постанова), що впорядковує окремі питання виконання перевезень пасажирів.


Серед них:


  1. виконання нерегулярних перевезень пасажирів;
  2. вдосконалення використання електронного квитка на перевезення;
  3. страхування відповідальності перевізника.


Йдеться про зміни до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою КМУ від 18.02.1997 №176.


У першу чергу Постанова вирішує проблему виконання перевезень без належних на те документів та дозволів. Тобто йдеться про випадки, коли регулярні перевізники «маскуються» під нерегулярних.

Рішення цієї проблеми полягатиме в цифровізації факту виконання такої поїздки. Для цього перевізники вноситимуть в Єдиний комплекс інформаційних систем кожне нерегулярне перевезення.

Заступник Міністра розвитку громад та територій України Сергій Деркач заявив:

Послідовно впорядковуємо сферу пасажирських перевезень, зокрема створюємо належні умови для добросовісної конкуренції між перевізниками. Ключове – не може бути ситуації, за якої регулярні перевезення виконуються без належних на те дозволів та не сплачуючи податки. Саме тому ми запроваджуємо цифрові механізми контролю, що дадуть передумови фіксувати регулярність таких рейсів. Окрім цього, цією Постановою ми визначаємо електронний квиток підтвердженням укладеного договору про перевезення. Це потрібно для захисту пасажира та підтвердження факту перевезення, коли настає страховий випадок. Реалізуємо послідовні кроки для створення справедливих умов для легальних перевізників. Там, де є облік, страхування, електронний квиток – там є захищений пасажир і прозора конкуренція для бізнесу.

Таким чином, можна буде забезпечити ефективний контроль у сфері нерегулярних перевезень. Більше того, це дозволить відслідкувати регулярність таких поїздок. Наразі ж, такої можливості немає, особливо коли йдеться про запобігання систематичному виконанню одного й того самого маршруту в один й той самий час під виглядом нерегулярних перевезень. Більше того, такі схеми створюють переваги для тіньового сектору перевезень та недобросовісну конкуренцію для легальних перевізників, які працюють на регулярних маршрутах та сплачують податки.


Тобто, Постановою Уряду ліквідовується одна з ключових прогалин у чинному законодавстві, яка тривалий час перешкоджала ефективному контролю у сфері нерегулярних перевезень.


Окрім внесення інформації до ЄКІС про нерегулярні поїздки, Постановою також затверджено низку змін. Зокрема, йдеться про:


  1. використання електронного квитка як документа, що може використовуватись для підтвердження укладення договору перевезення.

Також Постанова передбачає необхідність відображення в салоні автобуса інформації про страхування відповідальності перевізника перед пасажирами.

Постанова набуває чинності через три місяці після офіційної публікації.


Джерело: Мінрозвитку


Матеріали на тему:


Мінрозвитку презентувало проєкт реформи пасажирських перевезень: що зміниться для бізнесу та пасажирів

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇