Працівник порушив режим лікування: дії роботодавця

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності або по вагітності та пологах є правильно оформлений листок непрацездатності на основі медичного висновку. Рішення про виплату приймає страхувальник або його уповноважені особи, які контролюють правильність нарахування, розглядають документи та можуть відмовити у виплаті у разі порушення пацієнтом режиму лікування


Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є сформований на основі медичного висновку листок непрацездатності (ч. 1 ст. 23 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», далі Закон №1105).


Хто приймає рішення про призначення страхової виплати


Рішення про призначення страхової виплати приймається страхувальником або уповноваженими ним особами.


Страхувальник здійснює:


  1. контроль за правильністю нарахування і своєчасністю здійснення страхових виплат,
  2. приймає рішення про відмову в призначенні або припинення страхових виплат,
  3. розглядає причини і правильність видачі документів, які є підставою для надання страхових виплат.
Відмовити в призначенні або припинити виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності страхувальник може у випадку встановлення факту порушення пацієнтом призначеного режиму лікування

До порушення режиму лікування може бути віднесено:


  1. відмова від госпіталізації;
  2. невиконання рекомендацій лікаря;
  3. самовільне залишення закладу охорони здоров'я;
  4. навмисне заподіяння шкоди своєму здоров'ю;
  5. симуляція хвороби, тощо.
У випадках коли лікуючим лікарем встановлено даний факт, формується новий медичний висновок із зазначенням дати та виду порушення режиму лікування

Втрата права на допомогу по тимчасовій непрацездатності


Застраховані особи, які в період отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності


  1. порушують режим,
  2. не виконують рекомендацій фахівців з реабілітації,
  3. не з’являються без поважних причин у призначений строк на медичний огляд,


втрачають право на таку допомогу з дня допущення порушення на строк, що встановлюється рішенням органу, який призначає допомогу по тимчасовій непрацездатності (ч. 2 ст. 16 Закону №1105).


Як страхувальнику недопустити нецільове використання коштів


Оскільки в електронному листку непрацездатності не вказується весь період порушення режиму, а лише дата початку порушення, для недопущення нецільового використання коштів, з метою встановлення всього терміну порушення режиму, страхувальнику слід звернутись з відповідним запитом до лікувального закладу, що сформував медичний висновок, або до територіального органу Пенсійного фонду України.



Джерело: ПФУ


Читайте більше:


Як отримати лікарняні як ФОП, і як найманий працівник

Розрахунок лікарняних згідно нових правил: чи виключати місяць щорічної відпустки

Розрахунковий період для лікарняного після звільнення і повторного прийняття на роботу

(Не) поважні причини: як розрахувати лікарняні / декретні + ексклюзивний лист ПФУ

Поважні причини «розірвані» вихідними днями: як розрахувати середню зарплату для лікарняних після 18 липня 2025 року

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Консультація
Трудові книжки
04.09.2025

Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?