16 липня, КМУ прийняв постанову «Про затвердження Порядку маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
З 1 січня 2026 року для маркування будуть використовуватись електронні марки у вигляді графічного елемента (DataMatrix коду), який наноситься на кожну окрему:
- пачку тютюнового виробу;
- пляшку алкогольного напою;
- ємність з рідиною, що використовується в електронних сигаретах.
Впровадження електронних марок:
- підвищить рівень простежуваності обігу підакцизних товарів;
- забезпечить додатковий контроль за легальністю їх реалізації;
- сприятиме скороченню тіньового обігу алкоголю і тютюнових виробів.
Також очікується зростання ефективності адміністрування акцизного податку та збільшення надходжень до державного бюджету.
Споживач зможе перевірити легальність товару через застосунок, адже разом із графічним елементом електронної марки може бути розміщений спосіб його сканування
Прийнята постанова є логічним продовженням запуску Електронної системи обігу підакцизних товарів (Е-Акциз), тестування якої триває з 1 березня 2025 року та завершиться 1 січня 2026 року.
Довідково
Попереднє Положення, затверджене постановою КМУ від 27.12.2010 №1251 втратить чинність з 1 січня 2026 року, за винятком окремих перехідних норм — вони залишаються чинними до 1 вересня 2026 року.
Джерело: Урядовий портал
Матеріали за темою:
Ціни на тютюн: як не порушити закон після 1 квітня 2025 року
Нульову акцизну декларацію доведеться подати навіть без продажів
Закон №4115 про підвищення ставок акцизу на тютюнові вироби: деталі
Закон №4115: нова формула визначення МРЦ на сигарети у 2025 році з прикладом розрахунку
Шаблони та зразки документів:
Декларація з акцизного податку
Лише раз на рік, до Дня бухгалтера й аудитора: спеціальні ціни та грандіозні розіграші! Дізнатись більше