👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
Урядом було розроблено правила експорту агропродукції, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 №1466 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України» від 31.10.2023, якими запроваджено ліцензування експорту на окремий перелік продукції включно із зерновими та олійними культурами.
Згідно з новими правилами, аграрна продукція з кодами УКТЗЕД, як-от пшениця, жито, ячмінь, овес, кукурудза, соєві боби, насіння ріпаку, насіння соняшнику та інші, підлягає ліцензуванню.
Щоб отримати ліцензію на експорт товарів в Україні, заявник – суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності повинен подати такі документи до Міністерства економіки України:
- Заявку на видачу ліцензії за формою, затвердженою наказом Міністерства економіки України від 09.09.2009 №991 у наказі «Про порядок ліцензування експорту товарів».
- Лист-звернення щодо оформлення ліцензії з гарантією сплати державного збору за її видачу.
- Засвідчену копію свідоцтва про державну реєстрацію.
- Засвідчені копії зовнішньоекономічного договору (контракту), всіх додатків та специфікацій до нього.
- Оригінал експертного висновку з визначенням країни походження та коду товару відповідно до УКТЗЕД, який видається Торгово-промисловою палатою України або регіональною торгово-промисловою палатою.
- Чинне свідоцтво платника податку на додану вартість.
- Довідка про відкриття банківського рахунку нерезидентом (покупцем товару) з перекладом на українську мову, який може бути завірений керівником підприємства.
Заявка на видачу ліцензії вважається поданою з дня її реєстрації в Міністерстві або уповноваженому органі, про що робиться відповідний запис у журналі реєстрації.
Ліцензія видається, якщо ви подали платіжне доручення з оригінальною відміткою банку про сплату державного збору за видачу ліцензії у розмірі, установленому Кабінетом Міністрів України.
Термін видачі ліцензії становить не більше 10 робочих днів з дати отримання заявки.
Ліцензія видається на основі зовнішньоекономічного договору (контракту), який укладений суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності та його іноземним контрагентом.
Це означає, що ліцензія пов'язана із конкретним договором, який регулює експорт певного товару чи товарів.
Режим ліцензування експорту агропродукції не застосовується, якщо суб’єкт зовнішньоекономічної діяльності включений до переліку верифікованих суб’єктів агропромислового комплексу, які здійснюють експорт товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514 та 2306.
Цей перелік формується Мінагрополітики за результатами подання заявок суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності.
До переліку верифікованих суб’єктів агропромислового комплексу можуть потрапити тільки ті суб’єкти, які вже здійснювали експортні операції до цього.
Порядок отримання статусу верифікованого суб’єкта агропромислового комплексу полягає у виконанні наступних кроків:
1. Реєстрація у Державному аграрному реєстрі та набуття статусу користувача:
Суб'єкт агропромислового комплексу має бути зареєстрованим у Державному аграрному реєстрі та набути статус користувача цього реєстру.
2. Відповідність критеріям:
- суб'єкт має бути зареєстрованим як платник ПДВ станом на 23 лютого 2022 р. та на дату формування електронного запиту програмними засобами Державного аграрного реєстру;
- суб'єкт не повинен мати податкового боргу за платежем «Пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, за невиконання зобов’язань та штрафні санкції за порушення вимог валютного законодавства»;
- суб'єкт не повинен мати складений акт податкового органу щодо невстановлення місцезнаходження платника податків у зв’язку із неможливістю проведення перевірки щодо дотримання валютного законодавства;
- суб'єкт повинен здійснити операцію з експорту товарів з 23 лютого 2022 р. до 27 жовтня 2023 р., за якою було завершено банком валютний нагляд за дотриманням суб’єктом агропромислового комплексу установлених Національним банком граничних строків розрахунків за операцією з експорту товару.
3. Подання заяви:
Суб'єкт подає заяву, яка формується програмними засобами Державного аграрного реєстру, та додає до неї лист із банку щодо проведення успішної експортної операції у період з 23.02.2022 р. по 27.10.2023 р.
4. Підтвердження відповідності критеріям:
- реєстрація як платника ПДВ підтверджується відомостями від ДПС;
- відсутність податкового боргу підтверджується відомостями від ДПС;
- відсутність актів податкового органу підтверджується актуальною інформацією від ДПС;
- завершення валютного нагляду за операцією з експорту підтверджується листом від банку в довільній формі, копія якого додається суб’єктом агропромислового комплексу до заяви у сканованому вигляді програмними засобами Державного аграрного реєстру.
5. Розгляд заяви:
Рішення про включення, відмову у включенні, або виключення з переліку приймається Мінагрополітики протягом двох робочих днів з дати подання заяви.
Підставою для відмови у включенні до переліку є невідповідність хоча б одному з 4-х наведених вище критеріїв.
6. Прийняття рішення Мінагрополітики:
Після подання заяви Мінагрополітики приймає рішення про включення суб'єкта до переліку, відмову у включенні або про виключення з переліку протягом двох робочих днів з дати подання заяви.
7. Підстави для виключення суб'єкта з переліку:
Анулювання реєстрації платника ПДВ або наявність податкового боргу, про що повідомлено ДПС у порядку електронної взаємодії.
Наявність складених стосовно суб'єкта актів податкового органу щодо невстановлення місцезнаходження платника податків.
8. Оформлення рішення наказом:
Рішення про включення, відмову у включенні або виключення з переліку оформлюється наказом Мінагрополітики протягом двох робочих днів та набирає чинності наступного дня після його підписання.
9. Інформування через Державний аграрний реєстр:
Інформація про включення до переліку, відмову у включенні або виключення суб'єктів з переліку верифікованих суб'єктів відображається у програмних засобах Державного аграрного реєстру.
👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».
Джерело: 7еminar
Статті на тему:
Звіт про експорт-імпорт послуг за формою №9-ЗЕЗ (квартальна): інструкція
Режим експортного забезпечення ПДВ: оформлення ПН, РК та відображення у декларації з ПДВ