👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
Так.
Відповідно до ст. 130 Кодексу цивільного захисту України, роботодавець зобов’язаний розробити та вживати заходи реагування на надзвичайні ситуації (зокрема, у разі повітряної тривоги), а також виконувати інші вимоги законодавства про цивільний захист та охорону праці для забезпечення безпеки персоналу та відвідувачів.
Якщо роботодавець не вживає заходів безпеки щодо працівників, в тому числі під час повітряної тривоги та це призвело до завдання шкоди життю та здоров’ю працівників чи інших осіб, то до посадових осіб роботодавця може бути застосовано:
- адміністративну за ст. 41 КУпАП – за порушення законодавства про охорону праці;
- кримінальну відповідальність за ст. 271 ККУ.
Також, у Раді зареєстровано законопроєкт «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо порушень законодавства у сфері цивільного захисту, вчинених в умовах воєнного стану» від 11.07.2022 №7546.
Ним пропонують доповнити чинну редакцію Кримінального кодексу України новою статтею 270-2, яка встановлює кримінальну відповідальність:
- за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації або громадянином-суб'єктом підприємницької діяльності в умовах воєнного стану, якщо це порушення заподіяло шкоду здоров'ю людей, передбачивши покарання у вигляді штрафу від 1000 до 3000 НМДГ або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк;
- у випадку вчинення такого діяння повторно, або якщо воно спричинило загибель людей або інші тяжкі наслідки, передбачається покарання у вигляді позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до п’яти років.
Отже, роботодавець має розробити план реагування щодо дій персоналу у разі повітряної тривоги та проінформувати персонал про найближче укриття (навіть якщо воно розташоване за межами приміщення роботодавця) та необхідність евакуації.
В наказі про затвердження Порядку дій працівників варто зазначити, що працівники несуть персональну відповідальність за недотримання вимог Порядку, а також за виникнення ймовірних негативних наслідків впливу на їх здоров’я та життя в результаті їх невиконання.
З Порядком дій потрібно ознайомити всіх працівників підприємства і розмістити у загальнодоступних місцях.
👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».
Джерело: 7еminar
Шаблони та зразки:
Наказ про затвердження плану дій під час повітряної тривоги
Стаття на тему:
Робота під час тривоги та відключення світла: як оформити та оплатити