Як повідомляє РБК-Україна, з 19 травня 2025 року в Україні вступають у дію нові правила проведення обов’язкового технічного контролю (ОТК) транспортних засобів. Відповідні зміни затверджено постановою КМУ від 04.03.2025 №286 (далі – Постанова №286).
Що змінилося у техогляді в 2025 році?
У тій частині, що стосується безпосередньо автомобілістів, зміни несуттєві.
Перш за все, ОТК все також не стосується власників авто та мотоциклів, які використовують їх як приватний сімейний транспорт.
По-друге, зміни стосуються відео- та фотофіксації процедури техогляду:
- Відеофіксація знов стає обов'язковою. Вона проводиться від початку до кінця процесу перевірки;
- Фото автомобіля має прикладатись до протоколів огляду – з усіх боків з увімкненими фарами, габаритними вогнями, протитуманками, «аварійкою» тощо. Фото у ракурсі ззаду має бути зроблене на гальмівному стенді. Зображення має забезпечувати можливість визначення марки, кольорів, номерних знаків авто;
- Потрібні фото одометра або тахографа (якщо є), додаткових педалей, дзеркал (для навчальних авто) та інших відмінностей авто особливих категорій;
- Обумовлюється якість фото: чітке зображення без редагування, авто має займати не менше 70% кадру, з автоматичним позначенням дати.
Яка вартість техогляду у 2025 році?
З 1 червня зростуть ціни на техогляд:
- легкові авто: 1700 грн.
- вантажівки / автобуси: 2300 грн.
Невдале проходження перевірки може мати серйозні наслідки:
- штрафи;
- заборона на експлуатацію авто;
- втрата ліцензії для перевізників;
- неможливість виїзду за кордон на власному транспорті.
Насправді змін більше
Слід зазначити, що згадані зміни щодо відео- та фотофіксації не єдині. Більша частина встановлених Постановою №286 змін стосується взаємовідносин пунктів технічного контролю, які здійснюють ОТК, з Сервісними центрами МВС. Коротко кажучи, у змінах йдеться про акредитацію, обладнання та звітність підприємства перед державою.
Що не змінилося у техогляді в 2025 році?
Як і раніше, від обов’язкового технічного контролю у 2025 році залишаються звільненими:
- Легкові авто, причепи / напівпричепи до них (крім таксі та машин, які використовуються для перевезень з метою отримання прибутку) – незалежно від року випуску;
- Легкові автомобілі, які використовуються для перевезень з метою отримання прибутку, вантажні авто вантажопідйомністю до 3,5 тони та причепи до них – за умови що вони мають вік до двох років;
- Мотоцикли, мопеди, мотоколяски та подібний, прирівняний до них транспорт – незалежно від року випуску.
Добре це чи погано, але зміни у правилах обов’язкового техогляду у 2025 році не стосуються пересічного українського автовласника. Тобто сувора і малоприємна процедура ОТК більшості автомобілістів не загрожує.
Джерело: РБК-Україна