Що очікувати у листопаді 2025 року
У цьому випуску дізнаєтесь важливі зміни, які очікуються у листопаді: про нові цифрові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації, про індексацію зарплати у листопаді, про нові правила використання QR-кодів для платежів, про запровадження єдиного формату фінзвітності за міжнародними стандартами, про крайні строки подання повідомлення про зміну облікових даних до ТЦК та СП та багато іншої корисної інформації

Обов’язковий медогляд працівників: що зробити до 1 грудня!
З грудня 2025 року в Україні діятимуть оновлені правила проведення обов'язкових медоглядів працівників. МОЗ затвердив новий Порядок, який замінює документ 2007 року та впроваджує сучасні підходи до охорони праці. Роботодавцям важливо знати про ці зміни вже зараз, адже є чіткі дедлайни для підготовки. У матеріалі розповідаємо, що потрібно встигнути зробити та як уникнути штрафів

Із 10 листопада діятимуть нові правила зарахування податків до бюджету
Із 10 листопада 2025 року в системах АС «Є-Казна» та «Є-Казна Доходи» змінюється порядок зарахування коштів на рахунки отримувачів. Відтепер надавач платіжних послуг зобов’язаний перевіряти відповідність номера рахунку та коду отримувача, зазначених у платіжній інструкції платника. У разі невідповідності даних платіж буде відхилено, а кошти повернуться платнику. Тримайте приклади заповнення «Призначення платежу»

Сьогодні
Нові критерії та покроковий алгоритм отримання статусу критичності від Київської ОДА
КОДА затвердила новий порядок підтвердження статусу підприємств, важливих для забезпечення потреб територіальних громад. Відповідно до розпорядження від 30.10.2025 №1579, компанії, які прагнуть отримати цей статус, повинні відповідати одному обов’язковому та щонайменше двом додатковим критеріям. Підприємства, які також відповідатимуть вимогам постанови №76, зможуть бути визнані критично важливими – це дасть їм право бронювати до 50% військовозобов’язаних працівників

Нові правила оформлення та перевірки лікарняних: закон ухвалено!
Верховна Рада прийняла Закон, який удосконалює порядок видачі, продовження та контролю за обґрунтованістю видачі листків непрацездатності (законопроєкт №13060). Документ також поліпшує механізм компенсації сум страхової виплати у разі встановлення необґрунтованості видачі листка непрацездатності та оскарження вимоги на компенсацію. Разом з тим, Закон передбачає окремі випадки, коли можна використовувати паперові листки непрацездатності

Мін’юст роз’яснив порядок обрахування строку дії договорів оренди землі
Міністерство юстиції надало офіційне роз’яснення щодо обчислення строку дії договорів оренди землі, укладених у період з 01.01.2013 по 16.01.2020. Зміни, внесені Законом №340‑IX, не запровадили нових правил, адже ще до їх ухвалення діяли норми Цивільного кодексу: строк дії договору обраховується від дати його укладення, а не державної реєстрації. Мін’юст наголосив, що державна реєстрація підтверджує вже набуте право, а не визначає момент початку дії договору

Black Friday без втрат: як уникнути помилок, що з'їдають прибуток
Black Friday приносить потік клієнтів, але разом з ними – ризик фінансових помилок. Занижені ціни, невірне оформлення повернень та хаос у документах можуть обернутися не тільки мінусовою маржею, а й питаннями від банку. Експерт Вікторія Величко показує, як уникнути цих пасток і провести розпродаж з прибутком, а не зі штрафами

Нові правила для ФОП: коли податковий борг НЕ призведе до втрати «спрощенки»
У ВРУ зареєстровано законопроєкт №14178, який уточнює підстави для примусового анулювання статусу платника єдиного податку. Передбачається, що податковий борг повинен бути напряму пов'язаний зі здійсненням господарської діяльності, що перевищує суму, визначену ПКУ, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів

50 тис. грн за народження дитини з 1 січня 2026: Закон ухвалено!
05.11.2025 ВРУ ухвалила у другому читанні законопроєкт, що передбачає підвищення одноразової виплати жінкам після народження дитини з 10,3 тис. грн до 50 тис. грн, а також ряд інших соціальних виплат та програм для підтримки сімей з дітьми

Проведення інструктажів з охорони праці з «дистанційним» працівником
При укладенні трудового договору про дистанційну роботу на роботодавця також покладається обов’язок систематичного проведення інструктажу (навчання) працівника з питань охорони праці і протипожежної безпеки в межах використання таким працівником обладнання та засобів, рекомендованих або наданих роботодавцем

Регіональний підхід до встановлення коефіцієнту зарплати для бронювання: пропозиції бізнесу
Під час Форуму «Діалог влади з бізнесом» підприємці підняли питання виживання бізнесу на прифронтових територіях, де робота ускладнена постійними тривогами, обстрілами та відсутністю стабільних умов. Однією з ключових тем стала проблема бронювання працівників: чинні вимоги щодо рівня заробітної плати (коефіцієнт 2,5) виявилися нереалістичними для прикордонних областей. Бізнес пропонує запровадити регіональний підхід – знизити коефіцієнт до 1,5 для Сумщини та подібних регіонів, щоб підтримати реальний сектор економіки

Бізнес закликає скоротити строк розгляду заявок на перебронювання до 24 годин
ФРУ звернулася до Уряду з ініціативою враховувати мобілізованих працівників, яким компанії продовжують виплачувати заробітну плату. А також скоротити строк розгляду заявок на перебронювання до 24 годин

Заокруглення копійок і максимальні ціни: як не порушити закон при продажу сигарет
З 1 жовтня 2025 року в Україні змінюються правила заокруглення готівкових розрахунків у роздрібній торгівлі. Це стосується й продажу підакцизних товарів, зокрема тютюнових виробів, на які встановлені максимальні роздрібні ціни. Водночас суб’єкти господарювання повинні дотримуватися обмежень щодо мінімальних та максимальних цін, аби не порушити вимоги податкового законодавства

ФОПи можуть отримати право на бронювання – що пропонують бізнес і влада
Під час Форуму «Діалог влади з бізнесом» учасники порушили одну з найболючіших тем для підприємців на прифронтових територіях – гострий кадровий дефіцит. Малий бізнес, який залишається головним рушієм економічної активності у цих регіонах, потерпає через нестачу працівників та невизначеність щодо бронювання. Серед запропонованих рішень – розширення дії Постанови №76 на ФОПів і спрощення процедури бронювання підприємців та їхніх працівників

Як правильно визначати відстань до адмінцентру для торгівців підакцизними товарами
Для визначення вимог до рівня середньої зарплати у торгівлі підакцизними товарами важливе не лише місце розташування торговельного об’єкта, а й його відстань до адміністративних центрів областей. Закон розмежовує умови оплати праці залежно від того, чи знаходиться магазин у межах великих міст або поблизу них. Водночас уточнено, як саме вимірювати цю відстань – до найближчого адміністративного центру області, Києва чи Севастополя

Як легалізувати чайові у ФОП: оформлення та вибір КВЕД
ФОП 2 група спрощеної системи оподаткування, діяльність – кафе. Усі необхідні КВЕДи для цієї діяльності є, але виникає питання щодо винятку – клієнт сплачує чайові. Коли такі кошти надходять на рахунок ФОПа, який КВЕД можна застосувати, щоб залишитися на цій групі? Чи не вплине обраний КВЕД на обмеження перебування у 2 групі спрощеної системи? Чи потрібно переходити на іншу систему оподаткування?

Сумісництво vs суміщення: відмінності в оформлені та оплаті
Працівникам нерідко збільшують навантаження, тож виникає потреба оформити додаткову роботу. Але як зробити це правильно – оформити сумісництво чи суміщення? У матеріалі розглядаємо всі відмінності між ними: порядок документального оформлення, особливості оплати, відпусток та відображення в податковій звітності

Яка іноземна компанія визнається контрольованою іноземною компанією (КІК)
Контрольованою іноземною компанією (КІК) визнається іноземна юрособа, над якою резидент України – фізична чи юридична особа – має частку понад 50%, понад 10% (якщо разом з іншими резидентами володіє 50% і більше) або здійснює фактичний контроль. Податок із прибутку КІК сплачує контролююча особа

Автоматичне зняття арешту з рахунку боржника і менше бюрократії: законопроєкт №14005
Верховна Рада зробила черговий крок до цифровізації системи правосуддя – ухвалила за основу євроінтеграційний законопроєкт №14005, який спрощує виконавче провадження. Документ передбачає автоматизацію ключових процесів – від зняття арештів до обміну даними між державними реєстрами. Це має скоротити строки виконання судових рішень, мінімізувати корупційні ризики та підвищити прозорість системи






