Хто заповнює Додаток 5 Податкового розрахунку: бухгалтерія чи відділ кадрів

Яке законодавче або нормативне регулювання визначає, хто саме готує, коригує та подає Додаток 5 до Податкового розрахунку з ЄСВ та ПДФО – бухгалтерія чи відділ кадрів? Чи існують офіційні рекомендації держорганів щодо розподілу цих функцій між підрозділами підприємства?

4

37


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь 🕵️:


Законодавство чітко не розмежовує, та й не може розмежовувати порядок формування (складання, заповнення) звітності між окремими підрозділами підприємства та його працівниками підприємства. Запитуваних вами рекомендацій також не існує.


Та у будь-якому випадку питання розмежування цієї роботи може відноситися виключно до компетенції керівника підприємства.


Водночас поглянемо на те чиї підписи стоять під Податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Об’єднаний розрахунок).


А це підписи «Керівника (уповноваженої особи) / фізичної особи (законного представника)» та «Головного бухгалтера (особи, відповідальна за ведення бухгалтерського обліку)».


Додаток 5 до об’єднаного розрахунку є складовою частиною цього розрахунку, як й інші додатки. Під усіма цими додатками так само стоять підписи «Керівника (уповноваженої особи) / фізичної особи (законного представника)» та «Головного бухгалтера (особи, відповідальна за ведення бухгалтерського обліку)».


Отже, відповідальним за подання Об’єднаного розрахунку можна вважати керівника та головного бухгалтера.


І саме з огляду на те, що головний бухгалтер ставить свій підпис під Об'єднаним розрахунком цей звіт, як і багато інших, складає бухгалтерія підприємства і ніяк інакше. Зокрема, у разі помилок головний бухгалтер може завжди знайти винного у них працівника й у межах своєї компетенції ставити завдання щодо їх виправлення тощо.


Інше питання, це джерело інформації за допомогою якої буде сформовано такий Об’єднаний розрахунок, і зокрема заповнено додаток 5.


Саме тут, задача керівника у цій ситуації забезпечити взаємодію структурних підрозділів підприємства з тим, щоб уся належна інформація знайшла відображення в Об’єднаному розрахунку. Для цього потрібно вибудовувати чіткі регламенти такої взаємодії залежно від структури підприємства.



Джерело: 7еminar


Читати більше:


Щомісячний Податковий розрахунок: приклади Додатка 5

ТОП ситуації з виправлення помилок в Об'єднаній звітності

Як роботодавцям заповнити «титулку» Податкового розрахунку

Щомісячний Податковий розрахунок: приклади заповнення 4ДФ

Помилково нарахували дотяжку до мінЄСВ: як виправити в обліку та звітності

Щомісячна зарплатна звітність: заповнюємо Додаток 1 (Д1) приклади + Виправлення помилок

4

37

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

1

1

3

89

2

11

2

14

3

4113

2

11

3

108

3

26

2

285

4

41

3

11

2

203

4

7204

3

1139

2

33

4

56

3

25

5

204

3

72