
В прагненні до здорового способу життя, українці приділяють значну увагу здоровому харчуванню. «Рослинне м'ясо» і «рослинне молоко» – нові тренди в гастрономічних уподобаннях великої кількості людей. До Держпродспоживслужби періодично надходять звернення з питаннями стосовно відповідності складу таких продуктів їх назві і чи не вводить в оману споживачів реклама таких продуктів.
Для початку, давайте розберемося з термінами, що визначені Законом України від 23.12.1997 №771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
- продукти рослинного походження – гриби, ягоди, овочі, фрукти та інші харчові продукти рослинного походження, призначені для споживання людиною;
- харчовий продукт тваринного походження – молоко, м’ясо, риба, молюски і ракоподібні, у тому числі свіжі, охолоджені або заморожені, яйця, мед, їх похідні та інші продукти, виготовлені з частин тварин, окремих їх органів та/або тканин, призначені для споживання людиною;
- новітній харчовий продукт чи інгредієнт – харчовий продукт чи інгредієнт, який суттєво відрізняється від звичайних харчових продуктів або інгредієнтів, що присутні на ринку, який повинен бути оцінений з точки зору його впливу на здоров’я споживача.
Цим же законом визначено, що державну реєстрацію та ведення державних реєстрів новітніх харчових продуктів, харчових добавок, ароматизаторів, ензимів, вод питних мінеральних відповідно до встановлених критеріїв, а також затверджує показники безпечності харчових продуктів та інших об’єктів санітарних заходів здійснює МОЗ.
Також варто врахувати, що Законом України від 06.12.2018 №2639-VIII «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» визначено, що інформація про харчовий продукт не повинна вводити в оману, зокрема щодо характеристик харчового продукту.
Законом України від 03.07.1996 №270/96-ВР «Про рекламу» передбачено, що основними принципами реклами є:
- законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди.
Водночас, заборонено поширення інформацію щодо товарів, виробництво, обіг чи ввезення на митну територію України яких заборонено законодавством.
Таким чином, здійснення виробництва, розповсюдження реклами, здійснення заходів рекламного характеру з використанням таких назв харчового продукту як «м'ясо на рослинній основі», «страви з рослинного м’яса», «рослинне м'ясо» та похідні від них не є порушенням законодавства, за умови, що виробництво, обіг чи ввезення на митну територію України таких харчових продуктів здійснено з урахуванням вимог наведених вище законів.
Джерело: Держпродспоживслужба
Читайте більше:
Реклама знижок: що має знати споживач та продавець
Держпродспоживслужба пояснила, коли «недовага» продукту не є порушенням
Як обрати безпечну іграшку: попередження та поради від Держпродспоживслужби
Як не купити небезпечний імпортний продукт: поради від Держпродспоживслужби
Безпечність харчових продуктів: що варто знати споживачу про крафтові харчові продукти



















