ТЦК та СП не може звертатися до виконавчої служби, якщо постанова оскаржується

Оскарження постанови про адміністративне правопорушення тимчасово зупиняє її виконання, тож ТЦК та СП не має права передавати її до виконавчої служби для примусового стягнення штрафу. Втім, на практиці такі випадки все ж трапляються – державні виконавці нерідко відкривають провадження, не перевіривши, чи набрала постанова законної сили

3

187

Чи може ТЦК та СП звернутися до виконавчої служби для примусового стягнення штрафу, якщо військовозобов’язаний оскаржує постанову про адміністративне правопорушення?

Ні, ТЦК та СП не має права цього робити.


Постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає виконанню з моменту її винесення, якщо інше не встановлено цим Кодексом або іншими законами України (ст. 299 Кодексу України про адміністративні правопорушення, далі – КУпАП).


Однак, у разі оскарження постанови її виконання відкладається – така постанова підлягає виконанню після залишення скарги без задоволення.


Штраф має бути сплачений не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови, а в разі оскарження – не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).

Отже, КУпАП прямо передбачає, що оскарження постанови виключає можливість її примусового виконання до моменту набрання законної сили відповідним рішенням

Виконавчий документ повертається стягувачу без прийняття до виконання, якщо рішення, на підставі якого його видано, не набрало законної сили (крім випадків, коли воно допущене до негайного виконання) (ст. 4 Закону України від 02.06.2016 №1404-VIII «Про виконавче провадження»).


Таким чином, держаний виконавець зобов’язаний відмовити у відкритті виконавчого провадження та повернути постанову ТЦК та СП, якщо вона перебуває на стадії оскарження.


На практиці державні виконавці фактично не перевіряють, чи набрала постанова законної сили або чи перебуває вона в процесу оскарження.


Крім того, відсутня вимога про обов’язкове залучення відділу ДВС як третьої особи у справах щодо оскарження таких постанов.


Нерідко трапляються ситуації, коли ТЦК та СП, навіть будучи відповідачем у судовій справі, помилково або «з необачності» направляють постанову на примусове виконання. Водночас жодної відповідальності для посадових осіб ТЦК та СП за такі дії чинне законодавство не передбачає.


Фактично, обов’язок перевірки набрання законної сили рішенням покладено на державного виконавця, який у більшості випадків не має процесуальної можливості отримати достовірну інформацію.

Підсумовуючи: КУпАП не дозволяє направляти постанову для примусового виконання, якщо вона не набрала законної сили

Оскільки на практиці такі випадки трапляються, радимо при оскарженні постанови надсилати в ТЦК та СП повідомлення про таке оскарження з вимогою утриматись від надсилання матеріалів до органів ДВС.



Джерело: Адвокат Дар'я Тарасенко


Читайте більше:


Виграна справа: не встиг пройти ВЛК – не завжди порушник

Комісія не має права відмовляти у відстрочці через «порушення» військового обліку

Чи можуть мобілізувати осіб, які вчинили злочин: пояснюють адвокати

Як оформити відстрочку розлученому батьку 3-ох дітей

Як зняти «розшук» для особи з інвалідністю: кейс адвоката

🎂Святкуємо 7EMINAR DAY разом! Даруємо найвигідніші ціни року та сюрпризи – лише раз на рік, не пропустіть!

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.
3

187

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

1

7

19

1

2744

1

12

1

8

1

11

4

583

2

11

1

36

1

8

7

912

1

40

1

16

1

19

4

91

2

144

2

101

7

884

2

1732

2

104