Команда адвокатів Богдана Янківа продовжує аналізувати нову судову практику, що стосується практичних питань платників податків, зокрема – проведення податкових перевірок. Цього разу розібрали постанову Верховного Суду (ВС) від 30.07.2025 у справі №260/5156/24, яка визначає, як саме має бути вручений акт перевірки та на які нюанси варто звернути увагу.
Відповідно до п. 42.2 Податкового кодексу України, податкові документи вважаються належно врученими, якщо вони надіслані рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Але важливий момент – сам факт відправлення не дорівнює факту вручення.
ВС детально роз’яснив, що відповідно до п. 105 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою КМУ від 05.03.2009 №270, повідомлення про вручення повинно містити:
- підпис особи, яка отримала лист;
- чітко зазначене прізвище цієї особи;
- дату отримання.
У цій справі податківці подали повідомлення, де була лише дата та підпис – без зазначення прізвища отримувача.
ВС наголосив:
таке повідомлення не підтверджує, що документ отримав саме платник або його уповноважений представник.
Отож, воно не може вважатися належним доказом вручення акта перевірки у справі.
Джерело: Команда адвокатів Богдана Янківа
Читайте більше:
Податкова виграла спір: непідтверджений ПДВ не можна відносити до витрат
Податкова програла справу: дані з баз без перевірки не є доказом
ВС: якщо ліквідацію підприємства скасовано – звільнення є неправомірним
Чи може податкова під час фактичної перевірки перевіряти реальність договору комісії
Відсутність прізвища уповноваженої особи на первинному документі вважається неістотним недоліком