Заповнення заяви-розрахунку лікарняних в паперовій формі

Якщо у страхувальника немає можливості сформувати заяву-розрахунок та подати її до ПФУ через електронний кабінет страхувальника, її слід скласти та подати в паперовій формі. Як її заповнити та які обов'язкові реквізити повинні бути в паперовій заяві-розрахунку до ПФУ, говоримо у статті


Заяву-розрахунок в паперовій формі формлюйте її в 2-х екземплярах:


  1. один буде наданий до ПФУ,
  2. інший із відміткою про прийняття залишиться у страхувальника.
Увага! За паперовими та електронними листками непрацездатності складаються окремі заяви-розрахунки

Форма заяви-розрахунку наведена в додатку 1 до Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою ФСС від 19.07.2018 №12 (далі Порядок №12).


Вона складається безпосередньо із самої заяви-розрахунку (титульна сторінка) і п’яти додатків до неї за видами матеріального забезпечення (Додатки 1.1–1.5). Причому додатки заповнюють тільки для тих видів виплат, на які замовляються кошти (для допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю та допомоги по вагітності та пологах це Додаток 1.1, для допомоги на поховання Додаток 1.2). Додатки 1.3, 1.4 і 1.5 заповнюють на виплати потерпілим на виробництві.


Титульний аркуш заяви-розрахунку


Титульний аркуш заяви-розрахунку можна умовно розбити на дві частини: текстову (лицьову) і табличну (зворотну) частини.


На лицьовому боку заяви-розрахунку вказують:


  1. «Найменування страхувальника». Ці дані вказують відповідно до реєстраційних документів. Скорочене найменування може використовуватися юридичною особою нарівні з повним у разі його затвердження установчими документами та внесенням відповідного запису до ЄДР;
  2. «Місцезнаходження». Дані вказують відповідно до реєстраційних документів;
  3. «Код за ЄДРПОУ». Зазначають для юридичних осіб. Для підприємців вказують податковий номер (реєстраційний номер картки платника податків) або серію та номер паспорта для осіб, які відмовилися від прийняття реєстраційного номера картки платника податків за релігійними поглядами, про що є відповідна відмітка в паспорті;
  4. «Окремий поточний рахунок у банку або окремий рахунок у відповідному органі Державного казначейства України». Зазначають інформацію щодо номера рахунку, на який потрібно здійснити фінансування, назву та МФО банку.


Зворотна (таблична) частина заяви-розрахунку містить узагальнену інформацію про всі заповнені додатки форми. Тобто якщо заповнюємо відповідний додаток до заяви-розрахунку, то в табличній частині титульної сторінки наводимо узагальнені дані за цим додатком (графи 3 і 4), а в графі 5 проставляємо відмітку про його заповнення.

Зверніть увагу! Заповнювати і подавати до Фонду треба тільки ті додатки, за якими хочемо отримати фінансування у Фонді

У рядку 1 «Допомога по тимчасовій непрацездатності» вказуємо у графі 3 загальну кількість календарних днів тимчасової непрацездатності, у т.ч. догляду за хворою дитиною або хворим членом сім’ї (за винятком днів тимчасової непрацездатності, оплачених за рахунок коштів страхувальника), а у графі 4 загальну суму нарахованої допомоги за рахунок коштів Фонду.


У рядку 1.1 графи 3 та 4 – заповнюється кількість днів тимчасової непрацездатності тих застрахованих осіб, які скористались пільгами постраждалим внаслідок ЧАЕС та відповідно сума, на яку збільшено розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності.


Рядок 2 графи 3 та 4 – заповнюється кількість календарних днів відпустки по вагітності та пологах та сума нарахованої допомоги по вагітності та пологах, що надається за рахунок коштів Фонду.


Рядок 2.1. графи 3 та 4 – заповнюється кількість днів, на яку збільшено загальну тривалість відпустки по вагітності та пологах та відповідно сума, на яку збільшено розмір допомоги по вагітності та пологах жінкам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1-3 категорії.


Рядок 3. Зазначають інформацію про допомогу на поховання, яка виплачується за рахунок коштів Фонду. У графі 3 вказують кількість осіб, яким призначено таку допомогу, в графі 4 – суму допомоги.


Рядок 4 графи 3 та 4 – заповнюється кількість днів по тимчасовій непрацездатності внаслідок нещасного випадку або профзахворювання та сума допомоги.


Рядок 5 графи 3 та 4 – заповнюють відомості про виплати у разі переведення потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу.


Рядок 6. Зазначають інформацію про відшкодування вартості поховання потерпілого та пов'язаних з цим ритуальних послуг. У графі 3 вказують кількість осіб, яким призначено таке відшкодування, в графі 4 – суму.


У рядку 7 «Всього» вказують підсумок за графою 4 «Сума (в гривнях з копійками)» і лише по рядках 1, 2, 3, 4, 5, 6.


Додаток 1.1. Матеріальне забезпечення


В додатку 1.1 відображають інформацію щодо лікарняних та допомоги по вагітності та пологах.


Графа 1 – зазначають порядковий номер.


В графах 2, 3, 4 зазначають прізвище, ім’я та по батькові застрахованої особи.


Графа 5 – вказують «№ страхового свідоцтва або серія та номер паспорта» застрахованих осіб, яким надається матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду.


Графа 6. Зазначають вид відносин, у яких перебуває страхувальник із застрахованою особою. Так, якщо допомогу призначено:


  1. за основним місцем роботи, проставляють «1»;
  2. за місцем роботи за сумісництвом (у тому числі внутрішнім) – «2».
  3. якщо на допомогу претендує ФОП – «3».
  4. якщо допомогу призначено особі, з якою був укладений цивільно-правовий договір на виконання робіт (надання послуг), проставляємо «4».


Графи 7, 8. Заповнюють дані, що зазначені в листку непрацездатності, а саме серію та номер листка непрацездатності (його дубліката).


Графа 9. Якщо лікарняний лист «Первинний» до графи 9 проставляється «1», якщо «продовження» – «2».


В графі 10 зазначають причину непрацездатності.

Зверніть увагу! Для паперових та електронних листок непрацездатності такі причини непрацездатності відрізняються

Причини непрацездатності


Графа 11 та 12 – вказуємо період непрацездатності працівника (з урахуванням днів хвороби, оплачуваних за рахунок коштів роботодавця).

Зверніть увагу! Якщо лікарняний лист оплачується повністю за рахунок коштів роботодавця (наприклад, працівник був непрацездатний 5 календарних днів або менше), то дані про такий лікарняний лист до заяви-розрахунку потрапити не повинні

Графа 13 та 14 – вказуємо кількість днів тимчасової непрацездатності або відпустки по вагітності та пологах, які підлягають оплаті. При цьому У графі 14 проставляємо кількість календарних днів, які підлягають оплаті за рахунок коштів ПФУ.


У графі 15 зазначаємо загальну суму лікарняних з урахуванням оплати перших п’яти днів хвороби за рахунок роботодавця та суму декретних.


У графі 16 – тільки для допомоги, що фінансується ПФУ.


У графі 17 зазначаємо кількість днів, за які допомогу нараховано на пільгових умовах особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.


У графі 18 вказують суми таких витрат.


Графа 19. Проставляємо номер посвідчення особи, яка має статус потерпілої від наслідків аварії на ЧАЕС.


Графа 20 «Дата направлення на МСЕК (за наявності)». Заповнюються тільки за застрахованими особами, чиї документи згідно з листком непрацездатності були направлені до медико-соціальної експертної комісії (далі – МСЕК) для встановлення інвалідності.


Графа 21. Тут вказують загальний страховий стаж. Її заповнюємо в повних місяцях, без заокруглення. Так, якщо загальний страховий стаж застрахованої особи становить 8 повних років і більше, то до колонки 21 вноситься запис «96» (8 х 12). Якщо загальний страховий стаж становить менше, наприклад 3 роки 2 місяці та 15 днів, то вноситься запис «38» (3 х 12 + 2).


Нагадаємо, що загальний страховий стаж потрібен для контролю за розміром нарахованої допомоги по тимчасовій непрацездатності залежно від страхового стажу застрахованої особи відповідно до ст. 24 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», далі Закон №1105 (50%, 60%, 70% та 100%).


Графа 22. Зазначають страховий стаж (у повних місяцях) за останні 12 місяців. Ця інформація потрібна для застосування спецобмежень (при розрахунку лікарняних та декретних), передбачених ч. 4 ст. 19 Закону №1105.


Додаток 1.2. Допомога на поховання


В графах 2, 3, 4, 5 вказують П. І. Б. та номер страхового свідоцтва, а якщо його немає, то реєстраційний номер облікової картки платника податків фактичного одержувача допомоги на поховання.

Нагадаємо, що на підставі ст. 13, ст. 20 Закону №1105 допомога на поховання за рахунок коштів ПФУ видається членам сім’ї померлої застрахованої особи або іншим юридичним або фізичним особам, які здійснюють поховання (крім випадків поховання пенсіонерів, безробітних і осіб, які померли від нещасних випадків на виробництві).
Увага! Графи 2-4 не заповнюємо, якщо поховання здійснювала юридична особа

В графах 6, 7 та 8 – зазначають ПІБ померлого працівника.

У графах 9 та 10 – інформацію про серію і номер свідоцтва про смерть.

В графі 11 – зазначають суму допомоги на поховання.


Нагадаємо, що на сьогодні сума такої допомоги від ПФУ складає 4100 грн. (п. 1 постанови правління Пенсійного фонду України від 26.12.2022 № 29-1 «Про встановлення розміру допомоги на поховання».


Кожен заповнений додаток до заяви-розрахунку підписує відповідальна особа страхувальника і проставляє найменування своєї посади, прізвище та ініціали.


Заяву-розрахунок (титульний аркуш) підписує керівник, головний бухгалтер, проставляє печатку (за наявності) і дату складання заяви-розрахунку.


Висновки


  1. Заява-розрахунок для ПФУ може подаватися в паперовій формі, при цьому паперові та електронні лікарняні вимагають окремих заяв.
  2. Заява складається з титульного аркуша та додатків, які заповнюються тільки для тих видів виплат, на які запитується фінансування.
  3. На титульному аркуші зазначаються реквізити страхувальника, інформація про рахунок, а також узагальнені дані про заповнені додатки.
  4. Додатки включають деталі щодо лікарняних, допомоги по вагітності та пологах, допомоги на поховання та інші види матеріального забезпечення.


Статті на тему:


Заява-розрахунок лікарняних на порталі ПФУ


Шаблони та зразки документів:


Заява-розрахунок до ПФУ

Шановні колеги! Пропонуємо Вам скористатись нашим Калькулятором середня зарплата – лікарняні. Обрахунки стануть в рази легше, а вірогідність зробити помилку дорівнює 0! Калькулятор працює у двох режимах: для розрахунку лікарняних та декретних.