Як вести ФОП 2 група: облік, звіти, первинка

Для ведення ФОП на 2-й групі спрощеної системи оподаткування та автоматизації більшості процесів необхідно виконати кілька кроків та дотримуватися певних правил: реєстрація, налаштування податкового обліку, сплата податків, ведення обліку та подання звітності


  1. Реєстрація ФОП
  2. Налаштування податкового обліку та звітності
  3. Сплата податків
  4. Ведення обліку
  5. Подання звітності
  6. Наймані працівники
  7. Надання доступу


Реєстрація ФОП

Найпростіший спосіб зареєструвати ФОП через портал «Дія». Під час реєстрації необхідно вказати анкетні дані, КВЕДи та обрати 2-гу групу єдиного податку. Адреса ФОП не обов'язково має збігатися з місцем прописки, це може бути адреса орендованого житла або дані з довідки ВПО.


Налаштування податкового обліку та звітності


Після реєстрації ФОП рекомендується налаштувати податковий облік у електронному кабінеті, наприклад, «Вчасно.Звіт». Після швидкої реєстрації та підтвердження за допомогою електронного ключа, система перевірить дані ФОП. Важливо додати банківський рахунок та отримати витяг платника єдиного податку для підтвердження статусу. Ключовими документами є виписка про реєстрацію з «Дії» та витяг платника єдиного податку.


Сплата податків


Сплачувати податки можна без комісії через систему «Вчасно.Звіт». У розділі «Податки» відображається перелік усіх податків та наявність боргів. Можна сформувати платіжку та відправити її до банку (ПриватБанк, Монобанк) для підтвердження оплати зі смартфона. Податковий календар на головній сторінці допоможе відстежувати дедлайни.


Ведення обліку


  1. Книга обліку доходів: ФОПи на 2-й групі ведуть книгу обліку доходів для відстеження лімітів та проходження фінмоніторингу. У «Вчасно.Звіт» доходи з банківських рахунків та касових апаратів автоматично розносяться до книги, яку можна завантажити у форматі PDF або Excel.
  2. Облік товарних запасів: ФОП, який надає послуги чи продає не ризикову групу товарів, може формувати накладні одразу в системі Вчасно.звіт, це робиться буквально в декілька кроків: створюється товар та формується його ціна. Далі на основі товару можна виписувати накладні чи рахунки на оплату, чи навіть акти приймання-передачі.
  3. Якщо є накладні у обліку можна на основі цих накладних вести облік товарних запасів згідно державної форми (ставиться галочка біля накладної вона автоматично фіксується у обліку товарних запасів).
  4. Первинні документи: система дозволяє створювати накладні, рахунки на оплату та акти приймання-передачі.


Подання звітності

ФОП на 2-й групі подає річну звітність по доходу. У «Вчасно.Звіт» можна подати звіт, який автоматично розрахує прибуток та податки. Також можна подавати звітність за найманих працівників. Для цього достатньо заповнити спрощену форму, і система автоматично сформує складний звіт.


Наймані працівники


ФОП на 2-й групі може мати до 10 найманих працівників. Восьмою особою має бути особа з інвалідністю. Мінімальна зарплата у 2025 році становить 8000 грн, з якої утримуються військовий збір (5%), ПДФО (18%) та нараховується ЄСВ (22%). У 2025 році звітність за працівників подається щомісяця, а з 2026 року щокварталу. Повідомлення про прийняття працівника також можна подати через «Вчасно.Звіт».


Надання доступу


За потреби можна надати доступ до свого ФОП бухгалтеру чи податковому консультанту без передачі ключів та паролів, що забезпечує безпеку даних.


Таким чином, електронний кабінет «Вчасно.Звіт» дозволяє автоматизувати ведення книги обліку доходів, товарних запасів, сплату податків, подання звітності та обмін первинними документами, забезпечуючи повний контроль над податковим веденням ФОП.


Джерело: 7eminar


Читайте більше:


Єдиний податок 2026: яку групу обрати ФОПу, ліміти, строки сплати

ФОП 2 групи та іноземні клієнти: кому можна надавати послуги

ФОПи-2026: скільки платити ЄСВ, ЄП та ВЗ

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇