Продаж частини приміщення: як відобразити у бухобліку

Підприємство збудувало торговий комплекс. Ввело його в експлуатацію. Оприбуткувало на 103 рахунок. Наразі продає частину приміщення. Підприємство не платник ПДВ. Як правильно відобразити продаж у бухобліку?

158


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь 🕵️:


Спочатку бажано поділити в обліку такий актив на частини.


Тобто з об'єкта, який обліковується на субрахунку 103 виділити ту його частину, яку ви збираєтеся продавати. Для цього потрібно розподілити первісну вартість та накопичену амортизацію за цим приміщенням пропорційно до обраної бази розподілу, наприклад справедливої вартості приміщення.


Приклад такого розподілу можна знайти у статті «Розукомплектування / доукомплектування власних основних засобів: бухгалтерські проведення».


Після такого розподілу у вас в обліку буде два об'єкти:


  1. Дт 103/приміщення, яке використовується,

та

  1. Дт 103/частина приміщення для продажу.


Відповідно й амортизація у Вас буде поділена:


  1. Кт 131/амортизація приміщення, яке використовується,

та

  1. Кт 103/амортизація частини приміщення для продажу.


А далі вже можна показувати продаж частини приміщення за загальними правилами. Наприклад, у бухзаписах це можна показати так:



Зміст господарської операції

Дт

Кт

Відображено дохід від продажу частини приміщення

377

746

Списано залишкову вартість частини приміщення, призначеного для продажу

977

103/частина приміщення для продажу

Списано амортизацію, нараховану за таким об'єктом

131/амортизація частини приміщення для продажу

103/частина приміщення для продажу


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Читайте більше:


Податкова декларація з податку на нерухоме майно: заповнення і подання

Знищено (пошкоджено) майно, техніку, автомобілі, документацію: оформлення та облік

Розукомплектування / доукомплектування власних основних засобів: бухгалтерські проведення

Чи можна встановлювати різну орендну плату для приміщень на одному поверсі: юридичний аспект

158

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

129

8

10

18

44

27

2032

27

10370

76

59

119

64

33

37

3314

902

16

11

35