ПФУ вимагає оцифрувати накази і трудові: чи дійсно це обов’язково

Дзвонить ПФУ і вимагає оцифрувати трудові книжки. Хоча всі працівники, що виявили бажання і надали свої трудові для оцифровки, уже відправлені через портал ПФУ. Вимагають оцифровувати трудові книжки і оцифровувати всі накази про прийняття, переведення, звільнення працівників. Лякають що нам будуть санкції якщо ми не зробимо цього до червня 2026 року. Чи справді ми повинні відправляти копії наказів до ПФУ і які можуть бути санкції на підприємство?


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Так, якщо на підставі бухгалтерської звітності інформація не з’явилась в електронній трудовій книжці.


З метою обліку в електронній формі відомостей про трудову діяльність працівника страхувальник подає відомості про працівника щодо переведення на іншу роботу (посаду), звільнення, поновлення на роботі, призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, належності або неналежності осіб, які працюють, у тому числі підприємців, або забезпечують себе роботою самостійно, до професійних спілок та/або до осіб, які підлягають обов’язковим медичним оглядам (ч. 2 ст. 20 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).


У разі відсутності в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відомостей про прийняття на роботу, переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, призупинення / відновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складання присяги, стажування, навчання тощо відповідні відомості подаються страхувальником через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, страхувальником або представником страхувальника, якому керівником страхувальника делеговані відповідні повноваження, шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника (п. 8 Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою Правління ПФУ від 12.03.2021 №11-1).


Однак, законодавство не передбачає відповідальності для роботодавця, який не передасть сканкопії документів на вебпортал ПФУ до 10.06.2026.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Читайте більше:


Оцифрування паперової трудової книжки

Трудова книжка в обліку: коли і як видати працівнику

Сканування паперової трудової книжки: хто, коли та за яких умов

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇