Чи необхідно СГ здійснювати програмування штрихового коду товару у фіскальному касовому чеку?
Головне управління ДПС у Житомирській області повідомляє, що відповідно до п. 1 розділу I Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21.01.2016 №13 (далі – Положення №13) визначено форми і зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, які в обов’язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб’єктами господарювання для підтвердження факту:
- продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг;
- здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків;
- здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів;
- приймання комерційними агентами банків та небанківськими надавачами платіжних послуг та їх комерційними агентами готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі – ПТКС), за винятком ПТКС, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів.
Вимоги Положення №13 не поширюються на розрахункові проїзні та перевізні документи на залізничному (крім приміського) й авіаційному транспорті, форми та зразки яких затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, дорожнього господарства, туризму та інфраструктури, квитки на міські та приміські автомобільні маршрути, міський електротранспорт, білети державних лотерей, квитанції на послуги поштового зв’язку.
Пунктом 2 розділу II Положення №13 визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою №ФКЧ-1 (далі – фіскальний чек), наведений у додатку 1 до Положення №13, має містити обов’язкові реквізити, зокрема, такі як:
- цифрове значення штрихового коду товару (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення – за бажанням платника) (рядок 8 фіскального чека).
Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.08.2002 №255 затверджено Положення про штрихове кодування товарів (далі – Положення №255).
Положення №255 поширюється на суб’єктів господарювання, що діють в Україні (п. 2 Положення №255).
Пунктом 5 Положення №255 передбачено, що обов’язковому маркуванню штриховими кодами GS1 підлягають:
- алкогольні напої та тютюнові вироби;
- примірники аудіовізуальних творів та фонограм;
- лікарські засоби;
- інші товари, маркування яких штриховими кодами передбачено законодавством України.
Маркування харчових продуктів штриховими кодами здійснюється в порядку, визначеному КМУ
Разом з тим, наказом Мінфіну від 17.09.2012 №998 «Про затвердження Класифікатора додаткової інформації, необхідної для ідентифікації товарів, що вноситься до електронного інвойсу, який додається до митної декларації, заповненої на бланку єдиного адміністративного документа» (далі – Наказ №998) затверджений Класифікатор додаткової інформації, необхідної для ідентифікації товарів, що вноситься до електронного інвойсу, який додається до митної декларації, заповненої на бланку єдиного адміністративного документа (далі – Класифікатор).
Пунктом 2 Наказу №998 встановлено, що Класифікатор застосовується при декларуванні з використанням митної декларації:
- товарів, крім гуманітарної допомоги та товарів, що класифікуються у товарних позиціях 8701 – 8707, 8711, 8716 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі – УКТ ЗЕД), що розміщуються у митний режим імпорту;
- товарів, що класифікуються у товарних позиціях 8701 – 8707, 8711, 8716 згідно з УКТ ЗЕД, у митний режим імпорту, тимчасового ввезення, реімпорту, відмови на користь держави.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 19.10.2022 №2697-IX «Про Митний тариф України» (далі – Закон №2697) митний тариф України є невід’ємною частиною Закону №2697 та містить перелік ставок загальнодержавного податку – ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з УКТ ЗЕД, складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Згідно з п. 11 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон №265), суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції:
- зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО та/або через ПРРО для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Враховуючи викладене, норми законодавства, що передбачають програмування штрихового коду товару у фіскальному чеку носять рекомендаційний характер, за бажанням суб’єкт господарювання може запрограмувати до фіскальної пам’яті РРО та/або ПРРО разом з обов’язковими реквізитами розрахункового документу, передбачених вимогами Положення №13, штриховий код товару
Джерело: ДПС
Статті на тему:
Продаж товарів на маркетплейсах: чи потрібно оформлювати фіскальний чек
Як зареєструвати ПРРО у Електронному кабінеті
Платіжній рахунок Nova Pay: чи потрібен РРО / ПРРО
Рядки 18 і 19 фіскального чеку: «форма оплати» та «засіб оплати»
РРО чи ПРРО: переваги та недоліки, практичні поради щодо вибору
Форми та засоби оплати: що зазначати у цих реквізитах фіскального чеку
РРО / ПРРО, оподаткування роялті, суборенда та інші важливі роз’яснення ДПС: огляд ІПК