Порядок зберігання податкових накладних в електронному вигляді: що потрібно знати

Податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних, складені в електронній формі, повинні зберігатися платниками ПДВ на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях

237


Який порядок зберігання податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, складених в електронній формі, для їх надання контролюючим органам під час проведення перевірки?

На дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПКУ термін (п. 201.1 Податкового кодексу України, далі – ПКУ).


Суб’єкти електронного документообігу повинні зберігати електронні документи на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях (ст. 13 Закону України від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг»).

При цьому оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».


Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів та інформації, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством строків, але не менше законодавчо визначених строків (п. 44.3 ПКУ).

Податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних, складені в електронній формі, повинні зберігатися платниками ПДВ на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях.
Під час проведення перевірки платники ПДВ зобов’язані надати посадовим (службовим) особам контролюючого органу доступ до таких електронних носіїв інформації, а у випадках, визначених законом, також надати копії податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності)

Джерело: ЗІР, категорія 101.16


Статті на тему:


Податкова накладна: 2025

Реєстрація ПН та РК – 2025: строки, штрафи

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію / нереєстрацію ПН та РК

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

237

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі2

Дурдом....зачем им требовать то, что у них и так есть?

Відповісти

Вітаю! Шляхи ДПС завжди невідомі😁 Але краще бути напоготові і знати, що перевіряючі можуть запросити на перевірках. Зі свого боку ми прагнемо інформувати про всі нюанси буремного життя бухгалтера😉

*Отримуйте безлімітні консультації щодня – відповідаємо від 15 хвилин! А вебінари та курси допоможуть завжди бути в курсі актуальних змін. Передплачуйте тариф «Професіонал» зі знижкою https://7eminar.ua/subscribe

Відповісти

35

376

140

75

55

53

43

127

1223

2871

698

11

84

33

1898

99

955

32

389

19