Законодавство та цифрові інструменти: як зменшити кількість будівельних спорів

Суддя Верховного Суду у Касаційному господарському суді роз’яснює, що правова передбачуваність є основою містобудівної політики. Він наголосив на необхідності кодифікації та оновлення будівельного законодавства, щоб зменшити кількість судових спорів


Суддя Верховного Суду у Касаційному господарському суді Єгор Краснов взяв участь у круглому столі «Будівельний кодекс: національна потреба та європейський вектор» з обговорення актуальних проблем правового регулювання у будівельній сфері, зокрема потреби у впорядкуванні, об’єднанні (кодифікації) та оновленні чинних норм, подоланні фрагментарності законодавства у публічно-будівельних відносинах.


Єгор Краснов виступив із доповіддю «Судова практика щодо вирішення спорів, пов’язаних із самочинним будівництвом: правові механізми захисту, питання розмежування, визнання права власності, процедурні аспекти знесення та належність відповідача».


Він наголосив:

Мета судової влади – не тільки розв'язувати суперечки, а й сприяти тому, щоб вони не виникали. Це можливо завдяки якісному законодавству.

Суддя зауважив, що правова передбачуваність має бути в основі містобудівної політики.


Єгор Краснов зосередив увагу на найпоширеніших категоріях спорів, що виникають у будівельній сфері, зокрема щодо:

самочинного будівництва та застосування ст. 376 Цивільного кодексу України.

За його словами, такі спори часто перебувають на межі кількох юрисдикцій:


  1. господарської;
  2. цивільної;
  3. адміністративної.

Це ускладнює процес розгляду і створює загрозу дублювання або суперечностей у правозастосуванні

Зупинився Єгор Краснов і на проблемах, які виникають у зв’язку з невідповідністю застарілих генеральних планів населених пунктів чинній містобудівній документації. Така неврегульованість призводить до юридичної невизначеності та значного ускладнення в судовому процесі.


Окремо спікер відзначив фрагментарність і неузгодженість галузевого законодавства, зокрема:


  1. Земельного кодексу України;
  2. Водного кодексу України;
  3. Лісового кодексу України.


На думку судді, це створює серйозні перешкоди для реалізації будівельних проєктів, навіть за умови наявності необхідних дозволів.

Підсумовуючи, Єгор Краснов зазначив, що важливо не лише оновити законодавство, а й запроваджувати цифрові інструменти, що забезпечать прозорість, публічність і доступність містобудівної документації. Такий підхід, на його переконання, сприятиме підвищенню довіри до державних інституцій і зменшенню кількості спорів у судах

Джерело: Судова влада України


Матеріали на тему:


Початок будівництва: що має зробити замовник до основних робіт

Шуляк: без подолання корупції у будівництві Україна не зможе залучити міжнародних інвесторів


Лише раз на рік, до Дня бухгалтера й аудитора: спеціальні ціни та грандіозні розіграші! Дізнатись більше


Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇