Доплату директору за виконання обов’язків бухгалтера не встановлюють

👇 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️

Директор виконує обов'язки бухгалтера. В штатному розписі посада головбуха не передбачена. Чи потрібно директору робити доплату за виконання цих обов'язків?

Ні, не потрібно, якщо це є його трудовою функцією.

 

Згідно з ч. 4 ст. 8 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог цього Закону обирає форми його організації:


  1. введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
  2. користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;
  3. ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або підприємством, суб’єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності;
  4. самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах.

 

Якщо директор покладає на себе обов’язки ведення бухгалтерського обліку, вони стають частиною його трудової функції (посадових обов’язків).


За виконання посадових обов’язків директор отримує заробітну плату, яка йому гарантована трудовим договором. Додаткову оплату в такому разі не проводять.

 

👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал»«Преміум» або «Преміум ПРО».


Джерело: 7еminar