Помилка у призначенні платежу при поверненні коштів: алгоритм виправлення для ФОП

ФОП єдиний податок 2 група отримав від контрагента кошти «оплата за товар». Контрагент направляє листа з проханням повернути кошти. ФОП повертає кошти, але в призначенні платежу помилково не зазначає, що кошти помилково перераховані. Платіж проведений, тому в банку його неможливо скасувати. Як виправити ситуацію, щоб кошти не потрапили в дохід ФОП?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


У ситуації, коли ФОП повернув кошти контрагенту без правильного зазначення призначення платежу, необхідно оформити Лист про зміну призначення платежу.


Після проведення платежу банком змінити призначення платежу через банківську установу вже неможливо. Тому ФОП повинен підготувати офіційний Лист щодо уточнення призначення платежу для контрагента. Такий документ складається у двох примірниках і надсилається отримувачу коштів. Свій примірник листа з відміткою про отримання, датою та підписом ФОП може зберігати разом із банківською випискою як підтвердження факту уточнення.


Відповідно до підпункту 5 пункту 292.11 Податкового кодексу України, не включаються до складу доходів платника єдиного податку суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів.


Отже, повернення платежу не буде доходом ФОП, але цей пункт бажано виконувати буквально, тобто в призначенні платежу потрібно використовувати формулювання з цієї норми.


У призначенні платежу при поверненні коштів рекомендується вказувати:


«Повернення помилково перерахованих коштів за Листом-Заявою на повернення коштів №___ від ___».


Таке формулювання відповідає вимогам податкового законодавства та забезпечить правильне відображення операції.


Правильне оформлення документів щодо повернення помилково отриманих коштів дозволить уникнути їх включення до оподатковуваного доходу ФОП. Збереження всіх підтверджуючих документів (лист-заява, виписки, лист про уточнення призначення платежу) забезпечить належне документальне підтвердження операції на випадок перевірок.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Шаблони та зразки:


Лист щодо уточнення призначення платежу


Статті на тему:


Передплата, післяплата та повернення товарів: як правильно відобразити у чеках РРО / ПРРО

Як при звільненні у 4ДФ показати повернення надміру виплаченого доходу: коментар до роз’яснення ДПС

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇