Обзвон клієнтів за допомогою ШІ: як обліковувати витрати

Підприємство оплатило послуги телефонії, в якій штучний інтелект буде проводити обзвони клієнтів. Підкажіть, будь ласка, як правильно відобразити послуги з налаштування і користування цією мережею?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Витрати на послуги телефонії з використанням штучного інтелекту для обзвону клієнтів доцільно відображати як витрати на збут.


Відповідно до НП(С)БО 16 «Витрати», затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.1999 №318, зокрема пункту 19, витрати на збут включають витрати, пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг). До таких витрат належать витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), витрати на передпродажну підготовку товарів, витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом, та інші витрати, пов'язані зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг.


Оскільки послуги телефонії з використанням штучного інтелекту для обзвону клієнтів безпосередньо пов'язані з маркетинговою діяльністю та просуванням продукції або послуг підприємства, такі витрати повністю відповідають критеріям витрат на збут. Автоматизований обзвон клієнтів є сучасним інструментом комунікації з потенційними покупцями, що спрямований на збільшення обсягів продажу.


Для правильного відображення в бухгалтерському обліку таких витрат слід використовувати рахунок 93 «Витрати на збут». При цьому, як налаштування системи, так і подальше користування мережею телефонії зі штучним інтелектом відображаються за дебетом цього рахунку.


Бухгалтерські проводки для відображення таких операцій будуть наступними:



Зміст господарської операції

Дт

Кт

Відображено вартість послуг з налаштування та користування телефонією з ШІ

93

685 (631)

Оплачено послуги постачальнику

685 (631)

311


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Стаття на тему:


Штучний інтелект для бухгалтера: від рутини до стратегії за 7 хвилин

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇