Прийняття працівника на роботу: чи законно працювати без квитанції №2 від податкової

Відправила через Електронний кабінет повідомлення про прийняття працівника за новою формою, але отримала лише квитанцію №1. Чи достатньо цього для підтвердження виконання обов'язку перед ДПС, якщо трудовий договір вже укладено? Чи потрібно вимагати від працівника переписування заяви та повторного подання повідомлення?

9515


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


На нашу думку, квитанція №1 про доставку електронного повідомлення є достатнім підтвердженням виконання роботодавцем обов'язку щодо інформування податкової про прийняття працівника. Додаткових дій від роботодавця не вимагається.


Відповідно до Порядку повідомлення Державної податкової служби про прийняття працівника на роботу, затвердженого постановою КМУ від 17.06.2015 №413, роботодавець зобов'язаний повідомити ДПС про прийняття працівника на роботу до початку роботи за укладеним трудовим договором. При поданні повідомлення в електронній формі роботодавець отримує дві квитанції.


У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у п. 7 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 №557, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується.


Квитанція №1, в якій зазначено, що документ збережено на центральному рівні підтверджує, що повідомлення успішно надійшло до інформаційної системи ДПС. Вона містить дату та час доставки документа, назву документа, результат обробки та цифровий підпис. Саме ця квитанція є юридичним підтвердженням факту подання повідомлення.


Квитанція №2 формується за результатами перевірки повідомлення на відповідність вимогам формату та наявність обов'язкових реквізитів. Відсутність другої квитанції не є підставою для визнання повідомлення неподаним, оскільки головним доказом є перша квитанція про доставку.


У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557).


Важливо зберігати квитанцію №1, оскільки вона є офіційним підтвердженням виконання вимог законодавства щодо повідомлення контролюючих органів. У разі виникнення спірних питань з контролюючими органами, саме ця квитанція буде доказом своєчасного подання повідомлення.


За наявності трудового договору та квитанції №1 про подання повідомлення, роботодавець має право допустити працівника до роботи. Повторне подання повідомлення або переписування заяви про прийняття на роботу не вимагається законодавством.

Згідно з роз'ясненнями ДПС, наразі перші квитанції формуються та надсилаються в штатному режимі. Щодо других квитанцій, то їх відсутність пов'язана з технічними особливостями роботи системи – найближчим часом Пенсійний фонд України обіцяє налагодити процес їх формування та відправлення. Тому роботодавцям не варто хвилюватися через відсутність других квитанцій – це тимчасове явище, яке не впливає на легальність оформлення трудових відносин

👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».

Джерело: 7еminar


Стаття на тему:


Прийняття на роботу: порядок та зразки документів

9515

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі28

Доброго дня. Дякую за детальне пояснення. Саме така ситуація сталася вчора. Квитанція № 2 зависла в стані очікування.

Відповісти

Добрий день, пані Анжела! Дуже дякуємо за коментар!

Відповісти

Вітаю! 30.05.2025 р .подали повідомлення про прийняття працівників на роботу з 02.06.2025 р. прийшла квитанція № 2 з помилкою 03. подали запит до ПФУ. Відповідь ПФУ: на поточну дату до бази ПФУ не завантажено повідомлення про прийняття на роботу, яке було подано Вами 30.05.2025 р. до ДПС. Що робити в такій ситуації, подати ще раз повідомлення тією датою (30.05.2025 р.) чи нічого не подавати?

Відповісти

Добрий день! Радимо ознайомитися Помилка 03 при поданні Повідомлення про прийняття на роботу: ПФУ вже приймає повідомлення" target="_blank">https://7eminar.ua/news/8536-pomilka-03-pri-podanni-povidomlennya-pro-priinyattya-na-robotu-shho)

Відповісти

Добрий день.Ситуація з поданням Повідомлення про прийом від 1 травня ще більше ускладнюється.Після отриманої інформації про перелік осіб працюючих у роботодавця,згідно запиту в ПФУ,ввечері 01.05 а потім вранці 02.05,зрозуміли що Подання не пройшло і не подали повідомлення про особу в ПФУ.Вранці 06.05 прийшла 2 квитанція з формуванням про відмову прийняття звіту,Щоб ще раз пересвідчитись подала запит в ПФУ про інформацію з реєстра про працівників підприємства,і уявіть моє здивування ,що людина прийнята 2.05, як вказано у відхиленому звіті,Що тепер робити, подавати повідомлення із запізненням,ми критично важливе підприємство,прийнятий працівник пенсіонер,чи нічого не подавати?

Відповісти

Вітаю! Наш експерт Сервісу "Особистий консультант" надав вичерпну відповідь з цього питання в консультації "Збій у системі ПФУ: що робити, якщо Повідомлення про прийняття працівника не приймається" https://7eminar.ua/news/7552-zbii-u-sistemi-pfu-shho-robiti-yakshho-povidomlennya-pro-priinyattya . *Отримуйте безлімітні консультації щодня – відповідаємо від 15 хвилин! А вебінари та курси допоможуть завжди бути в курсі актуальних змін. Передплачуйте тариф «Професіонал» зі знижкою https://7eminar.ua/subscribe

Відповісти

Написала звернення на порталі ПФУ і в електронний кабінет, використала ваші формулювання і посилання на нормативні документи, сподіваюсь на позитивне рішення про визнання Повідомлення поданим не зважаючи на "червону" квитанцію 2 з незрозумілою помилкою. Дякую за оперативну інформацію!

Відповісти

Вітаю! Дякуємо за позитивний відгук❤️❤️! Ваші коментарі дуже цінні для нас! Якщо поділитеся інформацією, як відреагували держоргани, то будемо дуже вдячні. Це допоможе нам ще покращити якість надання консультацій! *Отримуйте безлімітні консультації щодня – відповідаємо від 15 хвилин! А вебінари та курси допоможуть завжди бути в курсі актуальних змін. Передплачуйте тариф «Професіонал» зі знижкою https://7eminar.ua/subscribe

Відповісти

А сьогодні масово приходять квитанції 2 про неприйняття з кодом помилки «05». На гарячі лінії податкової та ПФУ додзвонитися неможливо. Що робити?

Відповісти

Додзвонилась, сказали в кабінет пфу слати скани квитанцій, будуть розбиратися

Відповісти
Показати всі (3)

Добрий день. В повідомленні - дата початку вказана вірно (05.05.25), а дата наказу ні (замість 02.05.25 вказано 02.02.25) Підкажіть, якщо зараз немає можливості відправити скасовуючу (немає кв.2), може працівник приступити до роботи 05.05.25, а потім, коли надійде кв. 2, відправити скасовуючу та звітну з вірною датой? Чи треба вже буде змінювати дату прийому на роботу ?

Відповісти

Добрий день! Продублюйте Ваше питання у Сервіс "Особистий консультант" https://7eminar.ua/events/2235/3222 . І експерт надасть Вам відповідь протягом 24 годин. Отримуйте безлімітні консультації щодня – відповідаємо від 15 хвилин! А вебінари та курси допоможуть завжди бути в курсі актуальних змін. Передплачуйте тариф «Професіонал» зі знижкою https://7eminar.ua/subscribe

Відповісти

Квитанція №1, в якій зазначено, що документ збережено на центральному рівні – підтверджує, що повідомлення успішно надійшло до інформаційної системи ДПС. Вона містить дату та час доставки документа, реєстраційний номер та назву документа, результат обробки та цифровий підпис. Саме ця квитанція є юридичним підтвердженням факту подання повідомлення. - Реєстраційного номера в Квитанції № 1 немає, він якраз таки фіксується в 2й квитанції (((

Відповісти

Доброго ранку! Продублюйте Ваше питання у Сервіс "Особистий консультант" https://7eminar.ua/events/2235/3222 . І експерт надасть Вам відповідь протягом 24 годин. Отримуйте безлімітні консультації щодня – відповідаємо від 15 хвилин! А вебінари та курси допоможуть завжди бути в курсі актуальних змін. Передплачуйте тариф «Професіонал» зі знижкою https://7eminar.ua/subscribe

Відповісти

1 травня надіслала повідомлення В електронному кабінеті в перегляді звітності його бачу, а жодної квитанції немає

Відповісти

Вітаю! Наразі, через перевантаження у ПФУ збій. Якщо є перша квитанція, то збережіть її. Якщо є лише інформація з системи, то зробіть скріншот, щоб у Вас були докази, що Ви вчасно надіслали повідомлення. *Отримуйте безлімітні консультації щодня – відповідаємо від 15 хвилин! А вебінари та курси допоможуть завжди бути в курсі актуальних змін. Передплачуйте тариф «Професіонал» зі знижкою https://7eminar.ua/subscribe

Відповісти

А що ж робити, якщо в Повідомленні є помилка в даті наказу. Щоб виправити,треба зараз відправити скасовуючу, а потім ще раз звітну з виправленими даними. Але ж перше ще не прийнято (немає 2квит.)..

Відповісти

Добрий вечір, треба дочекатись другої квитанції.

Відповісти
Показати всі (1)

Господи, милостивий! В цій країні, колись, буде порядок, чи ні? Якщо в "них" , щось не працює, то це-норм, а коли в "тебе", то так і чекають шкали, щоб тебе розірвати. Перепршую! Але, як же все це набридло

Відповісти

Добрий вечір! Пані Ірино, дуже дякуємо за ваш коментар!

Відповісти

Дякую, для інформації: квитанція 2 не отримана, при запиті в ПФ довідки про страх стаж надається відповідь, що даний працівник не перебуває у труд.відносинах із підприємством. Тобто у ПФ відомостей про пройняття цього працівника немає

Відповісти

Добрий день, пані Ірино, дякуємо за коментар. Щодо других квитанцій, то їх відсутність пов'язана з технічними особливостями роботи системи – найближчим часом Пенсійний фонд України обіцяє налагодити процес їх формування та відправлення.

Відповісти
Показати всі (2)

5

220

68

7

5

5

5

4483

1079

9

14

66

13

19

67

2822

6

8

10

5