Звільнення у зв’язку зі смертю: як внести запис до трудової

У разі смерті працівника роботодавець зобов’язаний припинити трудові відносини, внести відповідний запис до трудової книжки (якщо вона ведеться), видати наказ з посиланням на дату смерті згідно зі свідоцтвом та передати трудову книжку родичам або надіслати її рекомендованим листом

Вчора раптово у дома помер працівник. Як правильно звільнити такого працівника. Які записи зробити в трудову книжку

Кодекс законів про працю України (КЗпП) передбачає припинення трудового договору у зв’язку зі смертю працівника, визнанням його судом безвісно відсутнім або оголошенням померлим. (п. 8-2 ч. 1 ст. 36 КЗпП).


Порядок дій роботодавця


1. Отримання підтверджуючого документа


Свідоцтво про смерть містить індивідуальні серію та номер. Форму і правила заповнення свідоцтва про смерть затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10.11.2010 № 1025 «Про затвердження зразків актових записів цивільного стану, описів та зразків бланків свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану» від 10.11.2010 № 1025.


2. Видання наказу про припинення трудового договору


У наказі слід зазначити:


  1. підставу припинення трудових відносин: п. 8-2 ч. 1 ст. 36 КЗпП України.
  2. дату припинення трудового договору: дата смерті працівника, зазначена у свідоцтві про смерть.


3. Запис у трудовій книжці (якщо ведеться):


  1. Графа 1: порядковий номер запису.
  2. Графа 2: дата внесення запису (дата видання наказу).
  3. Графа 3: «Трудовий договір припинено у зв’язку зі смертю працівника, п. 8-2 ч. 1 ст. 36 КЗпП України.»
  4. Графа 4: реквізити наказу (номер і дата).


Трудову книжку передають родичам померлого під розписку або надсилають рекомендованим листом з повідомленням про вручення (п. 4.3 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58).


4. Оформлення табеля обліку робочого часу та нарахування належних працівникові сум заробітної плати та інших виплат


Відповідальна особа оформлює підсумковий табель на померлого працівника та передає його до бухгалтерії.


Працівникові нараховується заробітна плата, компенсація за всі невикористані дні відпустки, інші належні виплати відповідно до законодавства та умов трудового договору.


5. Виплата належних працівникові коштів


Виплата здійснюється:


  1. Членам сім’ї померлого працівника.
  2. За їх відсутності – включається до складу спадщини відповідно до ст. 1227 Цивільного кодексу України.


Джерело: Держпраці


Більш детально про дії роботодавця, якщо помер працівник за посиланням.

Також читайте статтю про припинення діяльності ФОП у зв’язку зі смертю.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇