На сайті Пенсійного фонду України оприлюднено проєкт постанови «Про внесення змін до постанови правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-2».
Пропонується внести зміни до Порядку розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв страхувальників при узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-2.
Зокрема, враховуючи зміни у законодавстві, пропонується змінити назву Порядку на: «Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені».
Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду органами Пенсійного фонду України (далі – органи Пенсійного фонду) скарг страхувальників при оскарженні рішень про нарахування пені та накладення фінансових санкцій, передбачених частиною дев’ятою ст. 106 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон), скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій, передбачених частиною десятою ст. 106 Закону, та банків, організацій, які здійснюють виплату і доставку пенсій, на рішення про накладення штрафів, передбачених частиною одинадцятою ст. 106 Закону.
Відмова в прийнятті скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, крім випадків, зазначених у цьому розділі, забороняється.
У скарзі має бути зазначено:
- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання фізичної
- особи, а для юридичної особи - її найменування, адреса;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), а для юридичної особи - код за ЄДРПОУ;
- найменування органу Пенсійного фонду, яким видано рішення, що оскаржується, дата і номер;
- суть порушеного питання, прохання чи вимога;
- інформація про оскарження рішення органу Пенсійного фонду в суді;
- дата складення скарги.
Скарга підписується скаржником або його представником власноручно або з використанням електронного підпису.
Скарга повинна бути викладена в письмовій формі та подана шляхом особистого звернення, надіслана поштовим відправленням або подана в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України.
Скарга, що подається в електронній формі, повинна відповідати вимогам Закону України від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг».
Якщо скарга в інтересах фізичної або юридичної особи подається її представником, то до скарги додається копія довіреності або іншого документа, що підтверджує повноваження представника.
Також уточнено питання щодо порядку дій, якщо:
- скарга має недоліки форми;
- питання порушені у скарзі, одержаній органом ПФУ не входять до його повноважень;
- скарга не підлягає розгляду.
Визначені порядки:
- подання скарги;
- розгляду скарги;
- прийняття рішення за розглядом скарги;
- вирішення справи.
Джерело: ПФУ