Безкоштовний вебінар: Зарплатна звітність і Додатки Д1 і 4ДФ — нюанси заповнення & Бронювання під загрозою

14 днів відпустки для УБД: чи залежить тривалість від відпрацьованого часу

Працівники зі статусом учасника бойових дій мають право на додаткову оплачувану відпустку тривалістю 14 календарних днів на рік. Її повна тривалість не залежить від кількості відпрацьованих днів у календарному році, а невикористані дні не переносяться на наступний рік. Відпустку можна використати як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом

1

7

Подобаються наші матеріали? Додайте нас в улюблені джерела Google, щоб частіше бачити наші новини в пошуку та ШІ-оглядах в Google.

Додати


У ФПУ запитали:

  1. Чи має працівник право на додаткову відпустку за те, що брав участь в бойових діях?
  2. Яка це буде кількість днів на рік?

Як пояснила керівник Центру правової допомоги ФПУ Вікторія Ліпчанська, відповідно до статті 16-2 Закону України від 15.11.1996 №504/96-ВР «Про відпустки» (далі – Закон) надається додаткова відпустка із збереженням заробітної плати тривалістю 14 календарних днів на рік:


  1. учасникам бойових дій;
  2. постраждалим учасникам Революції Гідності;
  3. особам з інвалідністю внаслідок війни, статус яких визначений Законом України від 22.10.1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
  4. особам, реабілітованим відповідно до Закону України від 17.04.1991 №962-XII «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років», із числа тих, яких було піддано репресіям у формі (формах) позбавлення волі (ув’язнення) або обмеження волі чи примусового безпідставного поміщення здорової людини до психіатричного закладу за рішенням позасудового або іншого репресивного органу.


Особливості додаткової відпустки учасника бойових дій

Право працівника на додаткову відпустку учасника бойових дій повної тривалості не залежить від відпрацьованого часу в такому календарному році.

Так, відпрацювавши один робочий день у поточному календарному році, працівник матиме право на таку відпустку повної тривалості – 14 календарних днів.


Крім того, така відпустка:


  1. надається понад щорічні основну та додаткову відпустки;
  2. має бути використана працівником протягом календарного року;
  3. якщо працівник не реалізував своє право на таку відпустку в поточному році, перенесення її на наступний не допускається;
  4. не може бути перенесена або продовжена з причин, зазначених у статті 11 Закону, у тому числі й у зв’язку з хворобою працівника, що збіглася з періодом додаткової відпустки учасника бойових дій;
  5. не продовжується на святкові та неробочі дні, що припадають на період такої відпустки. Такі дні включають до тривалості додаткової відпустки та оплачують у загальному порядку;
  6. може бути використана працівником як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом, за наявності документів, що підтверджують право на неї (наприклад, посвідчення учасника бойових дій).


Джерело: ФПУ


Читайте більше:


Як відпустка без збереження зарплати зменшує дні щорічної відпустки

Відпустка за власний рахунок під час війни: скільки днів можна взяти у 2026 році

Один день відпустки без збереження зарплати: чи можна надати її на період воєнного стану

Чи можна достроково припинити відпустку для догляду за дитиною, якщо роботодавець проти

Надання відпустки без збереження заробітної плати на період воєнного стану директору: зразок наказу

Катерина Чучаліна

Експерт

Катерина Чучаліна

Податковий експерт, адвокат, консультант у спорах з держорганами

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз'яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.
1

7

1

1

1

7

2

44

2

31

3

311

2

127

2

18

4

579

2

85

6

1571

2

88

3

38

4

1872

4

525

4

676

3

26

3

22

5

952

3

74