
👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
На сьогодні немає нормативного документа, який би чітко регулював правила документального оформлення передачі ліцензії (права використання) на програмне забезпечення (далі – ПЗ).
Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 13.12.2022 № 431 «Про затвердження типових форм з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» видаткова накладна зазвичай використовується для оформлення господарських операцій з руху матеріальних цінностей. Це включає надходження, переміщення, відпуск матеріальних цінностей, а також їх повернення. Однак передача ліцензій на програмне забезпечення не є передачею матеріальних цінностей, якщо копії ПЗ не записані на фізичних носіях (дисках, флешках тощо).
У зв’язку з цим, практичною та поширеною формою документального оформлення передачі прав на ПЗ є акт приймання-передачі. Цей документ використовується як для передачі прав на програмне забезпечення дилеру, так і для передачі кінцевому споживачу.
Водночас важливо зазначити, що вибір форми документа (видаткова накладна чи акт приймання-передачі) не є критично важливим. Головне – забезпечити правильне відображення змісту господарської операції у документі. Це є обов’язковою умовою для будь-якого первинного документа, як це визначено статтею 9 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Таким чином, вимога покупця щодо оформлення передачі програмного забезпечення актом приймання-передачі може бути обґрунтованою з точки зору практики. Однак, якщо у видатковій накладній чітко зазначено зміст господарської операції (наприклад, передача прав на використання ПЗ), то така накладна також допустима.
Джерело: 7еminar
Шаблони та зразки документів:
Акт приймання-передачі майнових прав
Читайте більше:
Придбали обладнання з програмним забезпеченням: податкові наслідки



















