ЄСВ і встановлення інвалідності: коли не потрібно донараховувати до мінімальної зарплати

У разі, якщо працівник надає роботодавцю витяг про встановлення інвалідності не з першого дня місяця, виникає питання: чи потрібно донараховувати ЄСВ до мінімальної зарплати за такий період? Податкова служба пояснює, як правильно визначати базу нарахування ЄСВ і застосовувати пільгову ставку 8,41%


Чи необхідно роботодавцю донараховувати єдиний внесок до розміру мінімальної заробітної плати працівнику, який надав витяг із рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи щодо встановлення інвалідності (зняття) групи інвалідності не з першого робочого дня місяця, у разі якщо загальна сума доходу за такий місяць нижче мінімальної заробітної плати?

Для платників єдиного внеску – роботодавців, якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати для кожної застрахованої особи, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується


  1. як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та встановленої ставки ЄСВ за умови перебування у трудових відносинах (несення військової служби) повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця, які передбачені правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності згідно із законодавством (п.п. 6 п. 2 розд. ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфіну від 20.04.2015 №449, далі – Інструкція №449).


Підтвердженням встановлення працівнику інвалідності для застосування єдиного внеску у розмірі 8,41% є:


  1. належним чином засвідчений витяг із рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи щодо встановлення інвалідності (далі – Витяг), отриманий відповідно до постанови КМУ від 15.11.2024 №1338 «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи»,

або

  1. копія довідки до акту огляду медико-соціальною експертною комісією про встановлення групи інвалідності (далі – МСЕК), яка видана до 1 січня 2025 року.


Нарахування єдиного внеску в розмірі 8,41% здійснюється роботодавцем:


  1. із дати отримання від працівника документів щодо встановлення інвалідності (але не раніше одержання роботодавцем належним чином засвідченого Витягу або копії довідки до акту огляду МСЕК (виданої до 1 січня 2025 року),
  2. проводиться протягом визначеного строку (закінчується датою скасування інвалідності (датою повторного оцінювання) відповідно до Витягу або датою скасування інвалідності на підставі рішення МСЕК).
Отже, якщо працівник надав належним чином засвідчений Витяг не з першого робочого дня місяця, то вимога щодо нарахування єдиного внеску виходячи із розміру мінімальної заробітної плати не застосовується

Роботодавець нараховує єдиний внесок на фактично нарахований дохід:


  1. до дати одержання належним чином засвідченого Витягу – у розмірі 22%;
  2. з дати одержання належним чином засвідченого Витягу – у розмірі 8,41%.


Джерело: ЗІР, категорія 201.04.01


Читайте більше:


Витяг чи довідка МСЕК: нові вимоги до підтвердження інвалідності у 2025 році

Новий підхід до ставки ЄСВ 8,41%: як обійти ризик

Платіжна інструкція на сплату податків і ЄСВ: приклади заповнення

Невчасна плата податків та ЄСВ або ж не на той рахунок: наслідки

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇