Громадянин України має гарантоване Конституцією право звертатися із зауваженнями, пропозиціями, заявами чи скаргами до органів державної влади, місцевого самоврядування, а також до підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності. Це право закріплене в статті 40 Конституції України та деталізується Законом України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон №393). Звернення можуть бути подані як письмово, так і в електронній формі, і мати індивідуальний або колективний характер.
Письмове звернення має містити обов’язкові реквізити:
- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності),
- місце проживання,
- суть питання,
- дату,
- підпис (ст. 5 Закону №393).
Електронне звернення також має містити адресу електронної пошти. Водночас, як зазначено в Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженому наказом Мінфіну від 15.06.2020 № 297 (далі – Порядок №297) для електронного звернення не обов’язковий кваліфікований електронний підпис, але його слід оформити як скан-копію підписаного документа.
Щодо мови, то звернення повинні подаватися українською мовою (Закону України від 25.04.2019 № 2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної»)
Звернення, що не відповідає вимогам (без підпису, без адреси тощо), повертається заявнику не пізніше ніж через десять днів (пункт 13 розділу ІІ Порядку №297). Анонімні звернення, а також повторні звернення з того самого питання, якщо перше вже було розглянуто по суті, не підлягають розгляду (пункти 17 і 19 Порядку №297).
Джерело: ДПС
Читайте більше:
Листи та запити до ДПС: правила оформлення та терміни розгляду
Контакт-центр ДПС: які послуги надає та як їх отримати платнику податків
Лише раз на рік, до Дня бухгалтера й аудитора: спеціальні ціни та грандіозні розіграші! Дізнатись більше