Як не втратити «роздрібну» ліцензію: нові зарплатні вимоги із жовтня 2025 року
Чи може низька зарплата працівників коштувати бізнесу ліцензії? З 1 жовтня 2025 року набирають чинності нові правила щодо мінімальної середньої зарплати на підприємстві. У публікації пояснюємо, кого стосуються ці зміни, які суми потрібно забезпечити, як враховуються лікарняні та відпустки, і що буде, якщо показник виявиться нижчим за норму

Зміна директора на підприємстві: покроковий гайд
У матеріалі розглянуто порядок зміни директора на підприємстві у двох практичних ситуаціях: коли чинний керівник продовжує виконувати обов’язки, але змінює форму працевлаштування (з основного місця роботи на сумісництво чи навпаки), та коли призначається новий директор. Надаємо покроковий алгоритм дій для кожної ситуації, включаючи особливості оформлення документів, державної реєстрації, зміни ЕЦП та роботи з банками

Господарський кодекс скасований з 28.08.2025: підбірка від редакції 7eminar
28 серпня 2025 року набули чинності ключові положення Закону №4196-IX, що запускає процес скасування Господарського кодексу України та змінює правила функціонування юридичних осіб. Редакція 7eminar підготувала серію практичних матеріалів для бухгалтера, кадровика, нотаріуса та керівника – із прикладами, роз’ясненнями та відповідями на запитання, що робити

Щоквартальна звітність, ЄСВ-пільги, «підакцизна» зарплата. Зміни для бізнесу вже з жовтня 2025 року
03.09.2025 Закон №4536, який передбачає низку важливих податкових змін для бізнесу та громадян, було опубліковано в «Голос України». У першу чергу на ці зміни повинні звернути увагу приватні підприємці, нотаріуси та продавці окремих підакцизних товарів. Докладніше – у матеріалі від редакції 7eminar

Додатковий капітал ТОВ: внески учасників дозволені!
З 27 серпня цього року набрав чинності Закон від України від 31.07.2025 №4564-IX «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю». Суть змін – формальне закріплення права товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю створювати додатковий капітал. З’ясуємо, що саме змінилося і наскільки суттєвими є такі зміни

Уряд планує скасувати акти виконаних робіт
Уряд готує важливі зміни у сфері бухгалтерського обліку, які мають спростити ведення бізнесу та зменшити адміністративний тиск на компанії. Планується скасування обов’язкового підписання Акту виконаних робіт для підтвердження надання послуг у безготівковій формі, що значно полегшить співпрацю українських підприємців із європейськими партнерами

Скасування актів на послуги. Погодинна зарплата з підвохом. Фінансова «подушка» за пониження в посаді. Курс долара 2026. Гайд при зміні директора. 17 звітів до 12.09 🙋♀️ Вечірній бухгалтер від 08.09.2025
Коротко, структурно, зрозуміло розповідаємо про головні бухгалтерські новини на цей час. Радимо кращі статті та консультації дня, даємо зразки документів. І зовсім трошки професійного гумору 😉

Сьогодні
Мережа пунктів турботи від ДПС: у 20 регіонах запрацювали Офіси податкових консультантів
Державна податкова служба запустила новий проєкт – 20 Офісів податкових консультантів у різних регіонах України. Вони надаватимуть безкоштовні консультації фізичним та юридичним особам, допомагаючи їм розібратися у складних податкових питаннях та уникнути помилок

Державна ШІ-платформа: єдине вікно для всіх, хто працює зі штучним інтелектом
Мінцифра запустила першу державну онлайн-платформу, яка об'єднує ключові ШІ-проєкти, новини та корисні ресурси. Ця платформа стане хабом для бізнесу, науковців та міжнародних партнерів, які прагнуть долучитися до розвитку ШІ в Україні

Вчора
Здійснення імпортних операцій без увезення товару на територію України за договорами ЗЕД: строк та умови
Чинним законодавством не заборонено здійснення імпортних операцій без увезення товару на територію України за зовнішньоекономічними договорами. Граничні строки розрахунків за операціями з імпорту товарів без ввезення цих товарів на територію України становлять 365 календарних днів

Місце реєстрації чи проживання: де стояти на військовому обліку
Останні роз’яснення ТЦК та норми законодавства уточнюють порядок перебування на військовому обліку та повідомлення про зміни місця проживання. Військовозобов’язані повинні стояти на обліку за зареєстрованою адресою, але у разі фактичного проживання в іншому місті понад 7 днів – зобов’язані повідомити про це ТЦК. Такі зміни відображаються не лише особою, а й роботодавцем, який подає відповідні дані до 5 числа наступного місяця

Визнання недоплачених пенсій як борг держави: план Уряду
Під час виступу у Верховній Раді народний депутат від ПЗЖМ Михайло Папієв наголосив на критичній проблемі заниженого прожиткового мінімуму в Україні. Він підкреслив, що нинішній рівень пенсій не відповідає навіть мінімальним потребам громадян і закликав уряд визнати недоплачені кошти пенсіонерам як кредиторську заборгованість

Матеріальна допомога на оздоровлення: чи можна отримати повторно та без відпустки
Якщо працівник бере другу частину відпустки за 2023 рік, чи можна давати матеріальну допомогу на оздоровлення, якщо при першій частині відпустки (яку брав у 2023 році) уже давали матеріальну допомогу. У цьому році у відпустці не був і матеріальну допомогу не брав. Чи можна протягом року давати мат. допомогу на оздоровлення якщо не брати відпустку, чи тільки до основної відпустки?

Оподаткування криптовалюти: огляд законопроєкту №10225-д від адвокатів
Новий законопроєкт про криптовалюту в Україні передбачає визначення правового статусу криптоактивів та чіткі правила їх оподаткування. Його заплановано ввести з 1 січня 2026 року, але остаточна дата залежить від голосування у другому читанні та підпису Президента. Закон регулює порядок оподаткування фізичних осіб та бізнесу, а також передбачає спеціальну податкову амністію для власників криптовалюти у перший рік дії

3 способи виплати зарплати у monobank: відеогід від Мар'яни Кавин
Monobank представив одразу три інструменти для виплати зарплати бізнесу – зарплатний проєкт, реєстрові виплати для юросіб та ФОП. Усі сервіси дозволяють автоматизувати процес, зекономити час бухгалтерів і зробити виплати максимально зручними. Перекази можна здійснювати на картки будь-яких банків, без комісій і з цілодобовим зарахуванням коштів

Зміні юридичної адреси підприємства без повідомлення працівників: ризики та штрафи
У квітні 2024 змінилася юридична адреса підприємства, яка для більшості працівників є адресою робочого місця. Працівників не повідомили письмово під підпис про зміну адреси підприємства. Які ризики? Як усунути?

Директор і бухгалтер – одна особа: порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді
Подання податкової звітності в електронному вигляді вимагає точного дотримання встановленого порядку підписання, особливо коли головний бухгалтер одночасно виконує обов’язки керівника. В таких випадках важливо правильно оформити Повідомлення про надання права підпису електронних документів і визначити черговість накладання електронних підписів та печатки

Як написати резюме для бухгалтера: структура, навички та типові помилки
На сайті Work.ua зараз відкрито майже 3 тис. вакансій для бухгалтерів. Попит на спеціальність стабільний: навіть найменший бізнес потребує фахівця, який веде облік. У середньому на одну вакансію відгукується близько 1,3 кандидата – конкуренція помірна. Але це не означає, що можна нехтувати якістю резюме. Щоб збільшити шанси потрапити на співбесіду, варто чітко показати свій досвід і навички вже на етапі першого документу, який бачить роботодавець.У цьому матеріалі, разом із платформою Jobseeker, розберемо, як підготувати резюме бухгалтера: якою має бути його структура, які навички найбільше цінують роботодавці та яких помилок варто уникати

Додаток 5: як подолати помилку «професійна назва роботи» та поле «код КП» не відповідають значенням в класифікаторі ДК 003:2010
Не приймає Додаток 5 через невідповідність коду КП за посадою Юрисконсульт, але згідно з роз'ясненням не потрібно змінювати назву посади, код за цією посадою проставлено 2429. У чому може бути причина, що зробити, щоб звіт прийняли?

Перенесення залишків спирту етилового, біоетанолу на початок звітного періоду із попередньої звітності
Зміни до форми декларації з акцизного податку передбачають відображення перенесених залишків спирту етилового та біоетанолу на початок звітного періоду. Це забезпечує коректний облік обсягів на основі результатів щомісячної інвентаризації

Як отримати державну допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами
Вагітні непрацюючі жінки, жінки, які не застраховані, а також певні категорії військовослужбовців, студенток і жінок, звільнених через ліквідацію підприємства, мають право на державну допомогу при вагітності та пологах. Виплати варіюються залежно від категорії, а для їх отримання необхідно подати заяву та відповідні документи

Інформація щодо залишку коштів на електронному рахунку у СЕА ПДВ: як дізнатись
Платники ПДВ мають можливість контролювати свої електронні рахунки через Електронний кабінет, отримуючи детальну інформацію про рух коштів. Сервіс дозволяє переглядати операції за рахунком, тип транзакцій, залишок коштів та заборгованість. За потреби можна отримати офіційний витяг про реквізити та баланс рахунку як через Електронний кабінет, так і за допомогою програмного забезпечення для податкової звітності

Адміністративний арешт майна: підстави та способи оскарження
Підставами для арешту можуть бути, зокрема, ухилення від перевірок, порушення правил відчуження майна у податковій заставі або спроба приховати активи. Арешт може бути повним або умовним, а його законність має перевірити суд протягом 96 годин. Рішення про арешт можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку

Нові умови для бізнесу: без ВЛК – без статусу критично важливого підприємства
У деяких регіонах компаніям відмовляють у статусі критично важливих, якщо навіть неброньовані співробітники не пройшли військово-лікарську комісію. Чи законні ці вимоги і що робити у матеріалі

Зміни у бронюванні: хто ще зможе бронювати 100% працівників
ФРУ звернулась до Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України з проханням внести відповідні зміни до законодавства в частині уточнення положень з бронювання 100% працівників критично важливих підприємств у прифронтових територіях, що проваджують господарську діяльність на території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси та не визначено дати завершення бойових дій
