Чи може посадова особа підприємства (директор, головний бухгалтер) бути зареєстрована як ФОП

Право фізичної особи на підприємницьку діяльність визначається Конституцією, Цивільним і Господарським кодексами, а також іншими законами. Контролюючі органи отримують дані про реєстрацію з ЄДР, але питання реєстрації ФОП не входять до їхньої компетенції

Право фізичної особи на здійснення підприємницької діяльності та обмеження на її здійснення визначені Конституцією України (зокрема статті 42,120), Цивільним кодексом України (стаття 50) та Господарським Кодексом України (статті 42, 43), Законом України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» (стаття 25), тощо.


Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією, Законом України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755) та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону № 755.


Державна реєстрація та інші реєстраційні дії, відповідно до ст. 25 Закону №755 проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації; судових рішень, що набрали законної сили і тягнуть за собою за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до ст. 34 Закону №755.


Контролюючі органи отримують відомості з ЄДР про державну реєстрацію та інші реєстраційні дії у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами контролюючих органів для виконання покладених повноважень.


Взяття на облік фізичних осіб-підприємців у контролюючих органах, відповідно до статті 65 ПКУ, здійснюється за податковою адресою на підставі відомостей з ЄДР, наданих державним реєстратором згідно з Законом №755.


Питання державної реєстрації фізичних осіб-підприємців, зокрема, обмежень щодо реєстрації фізичною особою-підприємцем не належить до компетенції органів ДПС.


Джерело: ДПС

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Консультація
Трудові книжки
04.09.2025

Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?