Заміна печатки підприємства: як правильно оформити та уникнути помилок в обліку

Як змінити печатку підприємства? Яка процедура?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:

Потрібно видати наказ по підприємству, де зазначити причину, за якою наявна печатка не може використовуватися у роботі надалі, надати вказівку про виготовлення нової та призначити відповідальну особи, яка буде цим займатись.


Наразі виготовлення, продаж та/або придбання печаток здійснюється без одержання будь-яких документів дозвільного характеру (ч. 4 ст. 58-1 ГКУ).

Зразок: Наказ про виготовлення нових печатки і штампа та знищення печатки і штампа, що втратили практичне значення

Знищення старої печатки відбувається у присутності членів комісії. Про це складають Протокол або Акт знищення довільної форми. Але при цьому обов’язково вносимо такі дані:


  1. склад комісії;
  2. підстава знищення (пошкодження або зношення; ліквідація, реорганізація або перейменування установи);
  3. кількість печаток та штампів, які знищуються;
  4. опис та відбитки печаток та штампів, які знищуються;
  5. дата, час та спосіб знищення (подрібнення кліше).

Зразок: Акт знищення печаток і штампів

В бухобліку:


Ліквідація МНМА за самостійним рішенням (метод «100%») Дт 132 Кт 112.


Ліквідація МНМА за самостійним рішенням (метод «50%/50%»):


  1. Дт 23, 91-94 Кт 132 – донарахована амортизація
  2. Дт 132 Кт 112 – списана залишкова вартість.

👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».

Джерело: 7еminar

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇