Відсутній ІПН в ID-картці працівника: інструкція для кадровика

Звертаюсь щодо оформлення працівника з ID-карткою. В документі відсутній ідентифікаційний код, але немає і позначки про відмову від нього. Як правильно заповнювати кадрову документацію в такому випадку? Які дані використовувати замість ІПН?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:

Якщо працівник не має ідентифікаційного коду (ІПН), наприклад, через відмову з релігійних чи інших причин, це має бути офіційно зафіксовано у його паспорті. У такому випадку в документах замість ІПН зазначають номер паспорта - ID-картки.


Перевірте, чи працівник офіційно отримав запис про відмову від ІПН. Без цього запису він зобов’язаний використовувати свій ІПН, навіть якщо оформлений паспорт ID-картка.


Так у паспорті нового зразка - ID-картці на зворотній стороні картки у полі РНОКПП буде прописано слово «ВІДМОВА».


Тоді поля щодо ІПН такої особи заповнюють із значенням номера ID-картки.


Наприклад, в особовій картці працівника та інших внутрішніх документах підприємства вказують, що особа діє без ІПН, а замість нього використовують номер паспорта (ID-картки).


Інша ситуація, якщо у біометричному паспорті (ID-картці) працівника все ж вказано номер облікової картки платника податків, але він не надає саму довідку з ідентифікаційним кодом. Тоді Вам цілком достатньо буде копії такого паспорта і копію ідентифікаційного коду можна не вимагати - за роз'ясненням Федерації профспілок України). Фіксуйте в документах ІПН, зазначений в ID-картці.


Іноді ІПН може бути відсутній на картці через технічні чи інші причини, але це не означає, що його немає в реєстрі податкової. У такому разі варто звернутися за поясненням до працівника та/або до ДПС для уточнення.

👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».

Джерело: 7еminar

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Консультація
Трудові книжки
04.09.2025

Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?