Як бізнесу стати постачальником ЗСУ: ДОТ створив освітній серіал для українських компаній

Державний оператор тилу запустив освітній серіал «Дотичні. Як бізнесу стати постачальником ЗСУ», який доступний на платформі Дія.Освіта. Серіал покликаний допомогти українським підприємцям зрозуміти процес оборонних закупівель, підготувати необхідні документи та успішно виконувати контракти для забезпечення армії. Курс охоплює всі ключові аспекти співпраці з ЗСУ, включаючи роботу з Prozorro, контроль якості та специфіку тендерів

Державний оператор тилу (ДОТ) створив освітній серіал «Дотичні. Як бізнесу стати постачальником ЗСУ». Це покроковий гід для українських підприємців, які хочуть долучитися до забезпечення армії. У серіях експерти ДОТ, Prozorro, Міноборони та Мінекономіки пояснюють, як працюють оборонні закупівлі, що потрібно для участі в тендерах, як підготувати документи, виконати контракт та забезпечити якість продукції. Серіал віднині доступний на платформі Дія.Освіта та невдовзі запуститься на порталі Дія.Бізнес.


Міністр оборони України Рустем Умєров зазначив:

Наша мета – створити прозорий і зрозумілий процес державних закупівель, щоб кожен український підприємець мав можливість підтримати армію. Цей серіал – це конкретний крок до збільшення якісних постачань для ЗСУ, а також до зміцнення економіки України

Це перший подібний в Україні матеріал, що покликаний зробити ринок оборонних закупівель відкритим і доступним для українського бізнесу. Він допоможе компаніям стати частиною національної оборони, розширити ринки збуту й зробити практичний внесок у зміцнення України. Освітній серіал створений ДОТ у співпраці з Міністерством оборони, Міністерством цифрової трансформації, Офісом з розвитку підприємництва та експорту, Всеукраїнською економічною платформою «Зроблено в Україні», Електронною системою публічних закупівель Prozorro за підтримки проєкту Спеціального радника з питань оборони Великої Британії для платформи Дія.Освіта та порталу Дія.Бізнес.


Заступниця міністра економіки України Надія Бігун зазначила:

Уряд прагне залучити до тилових закупівель більше українських підприємств, адже це відкриває нові можливості для бізнесу. Сьогодні 80% компаній, які постачають для ЗСУ, працюють в Україні та забезпечують роботою наших людей. Важливо, що близько 40% вартості української продукції повертається в бюджет і йде на підтримку безпеки й оборони. Освітній серіал від ДОТ допоможе підприємствам, які хочуть долучитися до забезпечення армії, дізнатися, як це зробити

Державні закупівлі – не просто інструмент забезпечення армії. Це можливість для бізнесу масштабуватися, підтримувати економіку країни та робочі місця, особливо в умовах війни. У 2024 році до закупівель ЗСУ вже долучилися 45 нових постачальників, а загалом – понад 150 українських компаній є контрагентами ДОТ. Ця цифра може зростати завдяки зрозумілим інструментам та інформаційній підтримці, яку надає освітній серіал «Дотичні. Як бізнесу стати постачальником ЗСУ».


Арсен Жумаділов, генеральний директор ДОТ зазначає:

Прагнемо бути якомога зрозумілішими для українських підприємців, що беруть участь у публічних закупівлях. Бізнес, який готовий постачати якісний продукт, має усвідомлювати основні вимоги. Серіал дає всю необхідну інформацію, аби зробити перший крок або більш впевнено рухатись уже обраним шляхом

Освітній серіал складається із дев'яти серій, які охоплюють усі аспекти співпраці бізнесу із ЗСУ – від реєстрації в Prozorro до виконання контрактів. Ключові теми курсу:


  1. як працює система оборонних закупівель в Україні;
  2. які вимоги висуваються до постачальників;
  3. як правильно підготувати документи;
  4. як працювати з Prozorro;
  5. як контролюється якість постачання для ЗСУ.


Андрій Ремізов, директор Офісу з розвитку підкреслив:

Ми прагнемо створити доступний ринок, де український бізнес зможе долучитися до забезпечення ЗСУ якісною продукцією. Освітній серіал, який ми розробили, стане практичною інструкцією, що допоможе не лише зрозуміти як відбуваються оборонні закупівлі  – від пошуку запитів і підготовки до укладанн договору та доставки, але й надасть можливість підприємництву розвиватися та стати частиною потужних змін в країні

Головна мета освітнього серіалу – допомогти українському бізнесу зрозуміти всі етапи участі у державних закупівлях, зробити процес прозорим та доступним.


Освітній серіал створений ДОТ для власників малого, середнього та великого бізнесу, які мають можливість постачати продукцію для ЗСУ – від одягу та харчів до пального та спорядження. Він також буде корисним для новачків, які лише планують починати справу у цій сфері, та для громадських організацій, що здійснюють контроль закупівель.


«Дотичні. Як бізнесу стати постачальником ЗСУ» доступний на платформі Дія.Освіта та невдовзі буде доступний на порталі Дія.Бізнес. Приєднуйтеся, щоб стати частиною змін, які формують майбутнє України.


Джерело: Мінекономіки