
МОН наказом від 09.12.2025 №1608 (далі – наказ) затвердило Порядок установлення відповідності програм підвищення кваліфікації та/або супервізії педагогічних працівників вимогам експериментального проєкту щодо закупівлі послуг з підвищення кваліфікації та супервізії в закладах загальної середньої освіти.
Документ ухвалено на виконання постанови КМУ від 05.11.2025 №1439, якою запроваджено новий експериментальний механізм закупівлі освітніх послуг для педагогів. Метою Порядку є забезпечення єдиних вимог до змісту програм, їх відповідності державним стандартам освіти та узгодженості з типовими програмами, затвердженими МОН.
Згідно з наказом:
- подані програми проходитимуть аналіз у Державній установі «Український інститут розвитку освіти» (далі – УкрІРО) через державну інформаційно-комунікаційну систему підтримки професійного розвитку педагогів;
- оцінюватиметься відповідність програм умовам експериментального проєкту, зокрема: цільовим групам учасників, наявності затверджених типових програм, дотриманню професійних стандартів учителя та керівника закладу освіти, структурі програм підвищення кваліфікації і вимогам постанов КМУ;
- програми можуть розроблятися на основі типових програм або їх окремих модулів із можливістю адаптації змісту до 30%;
- мінімальний обсяг програм, створених на основі модулів типових програм, становитиме не менше 15 годин (0,5 кредита ЄКТС);
- критерії оцінювання результатів навчання мають бути прозорими, відповідати компетентнісному підходу та передбачати оцінювання здатності педагога застосовувати здобуті знання на практиці.
Джерело: «Голос України»
Читайте більше:
Уряд затвердив політику «зимового вступу» для підготовки до НМТ
Реформа профосвіти з 12.09.2025: що зміниться за новим Законом
Вчитель обирає сам: стартувала політика «Гроші ходять за вчителем»
Уряд збільшив доплати вчителям на прифронтових територіях до 4 000 грн
Зарплати педагогів можуть зрости за єдиним коефіцієнтом 1,5 вже у 2025 році



















