Реєстрація в «Електронному суді» зобов'язує постійно перевіряти повідомлення: ВС

Нове рішення Верховного Суду підтвердило: якщо юридична особа зареєструвала електронний кабінет у системі «Електронний суд», вона зобов’язана регулярно перевіряти всі повідомлення в ньому. Сподівання лише на паперові листи більше не працює – документи вручаються виключно в електронній формі. Це черговий сигнал бізнесу: ігнорування електронного кабінету може коштувати програної справи

2

24


Відомий юрист у сфері оподаткування Андрій Тамошюнас наводить судове рішення Верховного Суду від 28.10.2025 у справі №916/3625/24, де зазначається, що зареєструвавшись у системі «Електронний суд» особа зобов'язана слідкувати за повідомленнями у ній:

«... зареєструвавши Електронний кабінет у підсистемі «Електронний суд» з використанням кваліфікованого електронного підпису керівника, ... Відповідно відповідач (скаржник) в особі його керівника та / або іншої відповідальної особи повинен був з певною періодичністю вживати заходи для перевірки повідомлень, направлених до його Електронного кабінету в підсистемі «Електронний суд», а отже не міг розраховувати на отримання будь-яких документів від суду виключно у паперовому вигляді засобами поштового зв`язку ...»

Детальніше про підсистему «Електронний суд»

Електронний кабінет – це персональний кабінет (веб-сервіс чи інший користувацький інтерфейс) у підсистемі (модулі) Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи, за допомогою якого особі, яка пройшла електронну ідентифікацію, надається доступ до інформації та сервісів Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи або її окремих підсистем (модулів), у тому числі можливість обміну (надсилання та отримання) документами (в тому числі процесуальними документами, письмовими та електронними доказами тощо) між судом та учасниками судового процесу, а також між учасниками судового процесу. Електронна ідентифікація особи здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу.

Електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, реєструють в обов'язковому порядку:


  1. адвокати,
  2. нотаріуси,
  3. державні та приватні виконавці,
  4. арбітражні керуючі,
  5. судові експерти,
  6. органи державної влади,
  7. інші державні органи, зареєстровані за законодавством України як юридичні особи, їх територіальні органи,
  8. органи місцевого самоврядування,
  9. інші юридичні особи, зареєстровані за законодавством України.


Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку (абз. 1 ч. 6 ст. 6 Господарського процесуального кодексу України, далі – ГПК).

Особі, яка зареєструвала електронний кабінет в «Електронному суді», суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою (ч. 7 ст. 6 ГПК)

Джерело: Юрист у сфері оподаткування Андрій Тамошюнас

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.
2

24

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

54

1754

36

424

46

839

121

903

179

710

172

168

54

66

68

267

83

25

78